چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: بیشتر از یک ماه است که بحث محرومیت نیکبخت و حنیف عمران‌زاده به خاطر عدم رعایت موازین منشور اخلاقی مطرح است.

 این موضوع اما روز سه‌شنبه سرانجام تحقق یافت و ریاست کمیته انضباطی به شکل عجیبی آن را مطرح کرد. رئیس کمیته انضباطی در رابطه با محرومیت نیکبخت و عمران‌زاده گفت: «تاکید می‌کنم واژه محرومیت درباره این دو بازیکن صادق نیست چراکه محرومیت بیانگر حکم است در حالی که در خصوص عمران‌زاده و نیکبخت هیچ‌گونه حکمی صادر نشده است.» وی افزود: «موضع سازمان لیگ در خصوص اعلام عدم صلاحیت نامبردگان جنبه رای ندارد و اصولا نمی‌تواند به عنوان ممنوعیت در نظر گرفته شود چراکه در غیر این صورت تنها به لیگ برتر محدود نمی‌شود و مانع حضور بازیکن در هر رده می‌شود.»

شریفی در رابطه با بحث دو بازیکن مطرح شده ادامه می‌دهد: «نیکبخت‌واحدی و حنیف عمران‌زاده خواستار ورود کمیته انضباطی به این بحث بودند و با توجه به اینکه آیین‌نامه کمیته انضباطی سابق که هم‌اکنون نیز مورد استفاده است و پیش از تدوین منشور اخلاقی نگارش یافته در خصوص مصادیق تخلفات اخلاقی موضعی جز سکوت ندارد هرچند آیین‌نامه جدیدی که به تایید هیات‌رئیسه رسیده درباره اخلاق حرفه‌ای و تخلفات مربوط به آن دارای موضع است اما چون هنوز به تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال نرسیده از این‌رو امکان صدور رای توسط کمیته انضباطی فراهم نیست.»وی افزود: «در جلسه‌ای مربوط به پرونده حنیف عمران‌زاده که با حضور مسئولان باشگاه پاس و استقلال برگزار شد به این توافق رسیدیم که در خصوص اختلاف مالی عمران‌زاده و اولیایی، داوری تعیین کنیم  و با حضور در باشگاه پاس همدان اختلافات مالی مورد بررسی قرار گیرد.

در نهایت نیز مقرر شد تا زمانی که اختلاف مالی عمران‌زاده با باشگاه پاس همدان حل نشود این بازیکن در مستطیل سبز حاضر نشود اما حضور او در تمرینات و روند آماده‌سازی تیم استقلال بلامانع است.» رئیس کمیته انضباطی درباره وضعیت نیکبخت نیز اظهار داشت: «روز دوشنبه مانوسی‌فر به عنوان وکیل نیکبخت در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان لیگ برگزار شد حضور یافت و درباره نیکبخت نیز تصمیم مشابهی اتخاذ شد و او می‌تواند پس از نیم‌فصل اول در لیگ برتر حاضر شود.»

محرومان تا پایان نیم‌فصل در لیگ یک

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: «اعتراضی به حکم کمیته انضباطی در قبال محرومیت علیرضا واحدی نیکبخت و حنیف عمران زاده تا پایان نیم فصل نداریم و موافق این
رای هستیم.»

عزیز محمدی با بیان این مطلب در خصوص محرومیت حنیف عمران‌زاده و علیرضا نیکبخت واحدی تا پایان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر افزود: «من به نمایندگی از سازمان لیگ در نشست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حضور داشتم. در این جلسه بحث و گفت‌وگوی مفصلی انجام شد و در نهایت کمیته انضباطی برای محروم کردن این دو بازیکن تا پایان نیم فصل به جمع بندی رسید.»  رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سئوال که تکلیف نیکبخت و عمران‌زاده چه می‌شود و آیا آنها باید تا نیم فصل بیرون از میادین فوتبال باشند، گفت: «این
دو بازیکن می‌توانند تا نیم فصل در لیگ دسته اول بازی کنند و پس از آن تاریخ
 به لیگ برتر بازگردند. نیکبخت و عمران‌زاده می‌توانند برای تیم‌های لیگ برتری که قرارداد دارند از نیم فصل دوم بازی کنند.»

رئیس سازمان لیگ در توضیح بیشتر در رابطه با حنیف عمران‌زاده خاطرنشان ساخت: «این بازیکن باید نسبت به حل اختلافات مالی‌اش با باشگاه پاس همدان اقدام کند. در این رابطه جلساتی نیز با مدیرعامل باشگاه پاس همدان و استقلال تهران داشته‌ایم تا پس از حل این موضوع عمران‌زاده بتواند در تیم استقلال بازی کند.»

 نیکبخت: هنوز نمی‌دانم مرتکب چه جرمی شده‌ام

 علیرضا واحدی‌نیکبخت با شنیدن خبر محرومیت شش ماهه‌اش چندان عصبانی نیست. شاید برای او قابل پیش بینی بود که تا مدتی نمی‌تواند در لیگ برتر بازی کند.

البته حرف‌های نیکبخت نشان می‌دهد که او از این حکم ناراحت است.شریفی در خصوص محرومیت نیکبخت گفته است: «ظاهرا این بازیکن نامه‌های متعددی به ارگان‌های مختلف نوشته و با توجه به مباحث گوناگونی که سازمان لیگ مطرح کرد به او توضیح دادیم که باید تا صدور حکم صبر کند. هنوز آیین‌نامه انضباطی ما به تصویب مجمع نرسیده است. حتی در این زمینه کفاشیان خواست تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد اما با توجه به آنکه فرصتی تا شروع لیگ برتر نداریم و منشور اخلاقی این آیین‌نامه قبلا تعیین شده، تصمیم بر آن شد که نیکبخت هم مثل عمران‌زاده، نیم‌فصل از حضور در مسابقات محروم شود.»

نیکبخت اما پس از اعلام حکم محرومیت خود می‌گوید: «هنوز نمی‌دانم مرتکب چه جرمی شده‌ام اما خیلی جالب‌ است که یک نیم‌فصل از همراهی تیم جدیدم محروم شدم.»
 وی ادامه می‌دهد: «نکات زیادی هست که باید برای من مشخص شود. به همین دلیل هم فعلا قصد حرف‌زدن و مصاحبه کردن ندارم چون مدیر برنامه‌هایم در صحبتی که با من داشته گفته فعلا در رابطه با محرومیتم حرف نزنم. مطمئنا اگر مواردی که منجر به محرومیتم شده اعلام شود آن وقت راحت‌تر می‌توانم حرف بزنم و از خودم دفاع کنم.»

مهاجم سابق پرسپولیس تصریح کرد: «در حال حاضر اگر هر حرفی بزنم ممکن است در مورد آن شیطنتی انجام شود که این امر نهایتا به ضررم تمام می‌شود. به همین دلیل قصد دارم در وهله نخست تمام مسائل را بررسی و بعد از مشورت با مدیر برنامه‌هایم، حرف‌هایم را بزنم.» نیکبخت در پایان به‌رغم محرومیت 6ماهه و دوری از لیگ برتر تا پایان نیم‌فصل می‌گوید: «من بازیکن تراکتورسازی هستم و از شرایط این تیم کاملا راضی‌ام و با صراحت اعلام می‌کنم با وجود تمام مسائلی که اخیرا برای من به وجود آمده، قصد فسخ قرارداد با تراکتور را ندارم و با قدرت در تمرینات این تیم حاضر می‌شوم تا تکلیفم مشخص شود.»

کد خبر 87089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز