دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

پکن: در حالی که فضا‌نوردی یکی از شغل‌های خاص در جهان به شمار می‌رود، مسئولان هم قوانین سختگیرانه‌ای را برای فرستادن فضانوردان به فضا در نظر گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به بوی بد دهان اشاره کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد داوطلب برای فضانوردی باید آزمون‌های مختلفی را پشت سر بگذارند که تست تشخیص میزان بوی بد دهان یکی از آنهاست. همچنین فضانوردان نباید به هیچ وجه دچار آبریزش بینی باشند. گفتنی است در صورتی که داوطلب همه مراحل پذیرش را با موفقیت پشت سر بگذارد، سرانجام باید نظر همسرش را جلب کند.

به گفته مقامات، فضانوردانی که همسرانشان نسبت به رفتن آنها به فضا رضایت نداشته باشند، به فضا فرستاده نخواهند شد.

مزاحمت سیگاری

میشیگان: زن 49 ساله‌ای که به تکدی‌گری مشغول بود به خاطر اعتیاد به سیگار به زندان افتاد. این زن از ماه‌ها پیش مقابل یکی از فروشگاه‌ها تکدی‌گری می‌کرد و شکایت صاحب فروشگاه از مزاحمت‌های هر روزه وی موجب شد که پلیس برای برخورد با این زن به محل بیاید.

مامور پلیس از این زن به‌طور کتبی تعهد گرفت که دیگر برای فروشگاه مزاحمت ایجاد نکند. اما هنگامی که این زن قصد بازگشت به خانه را داشت از مامور پلیس خواست به او مقداری پول بدهد تا بتواند یک پاکت سیگار بخرد.

در همین حال بود که مامور پلیس به اندازه‌ای عصبانی شد که این زن را به زندان انداخت. او به اتهام اصرار برای تکدی‌‌گری و بی‌توجهی به هشدار پلیس و نقض تعهد‌نامه کتبی در انتظار رای دادگاه به‌سر می‌برد و احتمالا به حبس و کار اجباری محکوم خواهد شد تا شاید این حکم بتواند در رویه وی تغییری ایجاد کند.

اخراج کارمند شجاع

سیاتل: کارمند یک بانک به دلیل تعقیب یک سارق و به دام انداختن او تا سر رسیدن پلیس، موقعیت شغلی‌اش را از دست داد. این کارمند که 2 سال سابقه فعالیت در بانک را دارد به خبرنگاران گفت به این دلیل از کارش اخراج شده که به قوانین بانک عمل نکرده است.

به گفته او در قوانین بانک آمده است که هنگام وقوع سرقت، کارمندان باید به درخواست سارق عمل کنند و از هرگونه درگیری بپرهیزند. این کارمند شجاع ادامه داد: هنگامی که سارق جلوی باجه آمد و ادعا کرد مسلح است به سمت او حمله‌ور شدم و به او گفتم که باید سلاحش را نشان بدهد.

اما او که تنها بلوف زده بود غافلگیر شد و توانستم تا سررسیدن پلیس، وی را در حالی که روی زمین افتاده بود، نگه‌دارم. به گفته این مرد جوان در صورتی که او با سارق همکاری می‌کرد وی باز هم به بانک‌های دیگری دستبرد می‌زد.

غرامت گرفتن از دانشگاه

نیویورک: زنی که نتوانسته بود شغلی مناسب خودش پیدا کند به دلیل بدون مصرف خواندن مدرکش از دانشگاهی که به او مدرک لیسانس داده بود، شکایت کرد. به گفته این زن، او هزاران دلار خرج تحصیل در این دانشگاه کرده است و اکنون بابت بیکار ماندن و موثر واقع نشدن مدرک لیسانس، از دانشگاه 70 هزار دلار غرامت می‌خواهد.

این در حالی است که مدیر دانشگاه شکایت این جوان 29 ساله را بی‌پایه و اساس توصیف کرده و تا به حال اعتنایی به آن نکرده است. به گفته وی اینکه یک یا چند تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه نتوانند برای خود موقعیت شغلی پیدا کنند به معنی زیر سؤال رفتن دانشگاه و کاربرد مدرکی که به دانشجویان ارائه کرده است، نیست.

با این حال این دانشجوی تازه فارغ‌التحصیل شده برای رسیدن به خواسته‌اش وکیل گرفته است و قصد دارد در دادگاه پیروز شود.

کد خبر 86981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز