یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

برلین: با توجه به گسترش ویروس آنفلوانزای خوکی در سراسر جهان و انتقال آسان این ویروس از طریق امور روزمره مانند دست دادن، دولت آلمان مقرراتی را در این زمینه وضع کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است مردم از دست دادن با یکدیگر در حین سلام و احوالپرسی‌های روزانه خودداری کنند. تا کنون 430 نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این ویروس مرگبار مرده‌اند و گفته می‌شود که 94 هزار نفر نیز در حال حاضر به این ویروس مبتلا شده‌اند. گفتنی است در شمار دیگری از کشور ها هم به مردم توصیه شده است تعداد دفعات شست‌وشوی دست با آب و صابون را افزایش بدهند.

قتل به خاطر سیگار کشیدن

استانبول: روزنامه‌های چاپ ترکیه گزارش دادند که صاحب یک رستوران تنها به این دلیل که از مشتریانش خواسته بود به قوانین احترام گذاشته و از استعمال سیگار در اماکن سربسته خودداری کنند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد 46 ساله از چند جوان که برای صرف شام به رستورانش آمده بودند درخواست کرد سیگار هایشان را خاموش کنند اما آنها به جای خاموش کردن سیگار او را هدف گلوله قرار دادند.

این در حالی است که حدود نیمی از جمعیت 15 تا 49 ساله ترکیه سیگار می‌کشند که یکی از بالاترین آمار در جهان است اما دولت اخیرا قوانین سختگیرانه‌ای را در زمینه ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی تصویب کرده است. یکی از شاهدان عینی ماجرا به رسانه‌ها گفت: پس از اینکه مدیر رستوران سیگار را از دست جوانان گرفت، آنها به او شلیک کردند.

تلفن دریانورد

تایپه: در حالی که برخی گوشی‌های تلفن همراه در مقابل رطوبت به سرعت واکنش نشان داده و از کار می‌افتند، یک گوشی تلفن همراه با وجود اینکه 4 روز در دریا سرگردان بود، از کار نیفتاد.

ماجرا از این قرار بود که صاحب تلفن در حال دویدن کنار ساحل بود که تلفن از جیبش بیرون افتاد و جست‌وجو‌های او برای پیدا کردن گوشی به نتیجه نرسید. این مرد که از یافتن گوشی‌اش ناامید شده بود به خانه‌اش بازگشت. اما 4 روز بعد جوانی با همسر این مرد تماس گرفت و از او خواست برای دریافت گوشی تلفن به شهر دیگری برود.

یابنده این گوشی گفت در حالی که کنار ساحل نشسته بود امواج، این گوشی را به ساحل آورد. گفتنی است این گوشی فاصله‌ای 37 کیلومتری را دریانوردی کرده و تجهیزات ضدآبی که روی آن نصب بود مانع نفوذ آب به داخل گوشی و از کار افتادن آن شد. این جوان شماره همسر صاحب گوشی را از دفترچه تلفن گوشی پیدا کرده بود.

دستگیری سارق با دوربین

پورتلند: سارقی که یک دستگاه دوربین را از فروشگاهی به سرقت برده بود، با استفاده از فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مخفی شناسایی شد. این سارق 56 ساله که قصد داشت به سفر تفریحی برود برای اینکه خاطره این سفر را جاودانه کند به دوربین نیاز داشت و از آنجایی که پولی در بساط نداشت، تصمیم گرفت یک دوربین سرقت کند.

هر چند او توانست این سرقت را با موفقیت انجام دهد اما پلیس وی را چند ساعت قبل از سفر در خانه‌اش دستگیر کرد. ماجرا از این قرار بود که دوربین‌های مدار بسته نصب شده در فروشگاه از او فیلمبرداری کرده بودند و پلیس توانست از طریق بازبینی فیلم سرقت، سارق را شناسایی کند.

به این ترتیب به جای اینکه خاطره سفرش ثبت شود، فیلم سرقت از فروشگاه ضمیمه پرونده‌اش در پاسگاه پلیس شد و باید به قول معروف حالا حالا‌ها آب خنک بخورد.

کد خبر 86872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز