شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود تصویب طرح تحریم شرکت‌های تامین‌کننده بنزین و فراورده‌های نفتی ایران در سنای آمریکا، نگران تهیه بنزین مورد نیاز کشور نیستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، سیف‌الله جشن ساز مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اگرچه خبر را شنیده‌ایم، ولی تا این لحظه نشانه‌ای دال بر تایید آن نداریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه بین 22 تا 25 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شود، افزود: تولید داخلی پالایشگاه‌های کشور حدود 45 میلیون لیتر بنزین در روز است. او با تاکید بر اینکه روش‌هایی پیش‌بینی شده که برای تامین بنزین کشور در آینده هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشیم، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد تصویب این طرح یک اقدام بی‌معنا باشد که نه تنها نتیجه‌ای برای آمریکا نخواهد داشت، بلکه فقط فروشنده‌های آنها را متضرر می‌کند.

جشن‌ساز با بیان اینکه طی ماه‌های آینده همگان خواهند دید که هیچ مشکلی در تامین بنزین مردم ایران به‌وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: شرایط حمل‌ونقل مانند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. هم‌اکنون مردم بیش از 2 میلیارد لیتر بنزین در کارت‌های هوشمند خود ذخیره دارند و انبارهای ذخیره بنزین در کشور کاملا پر هستند.

وی با اشاره به اینکه فقط ممکن است برخی شرکت‌ها در فروش فراورده‌های نفتی به ایران تحت‌تأثیر این طرح تغییراتی ایجاد کنند، یادآوری کرد: شرکت‌های فروشنده بنزین در جهان بسیار متنوع هستند و در این صورت فقط مبادی تامین بنزین را عوض خواهیم کرد.

کد خبر 86798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز