همشهری‌آنلاین: فعالیت‌های فردی و عمومی حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با قرآن کریم تحت عنوان انس با قرآن از سوی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برای نخستین‌بار مکتوب و در آستانه ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مجید‌زمان‌پور ـ مدیر نشر مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با اعلام این خبر، افزود: کتاب انس با قرآن ازجمله مجموعه آثاری است که در زمینه رفتارشناسی زندگانی حضرت امام خمینی(ره) توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار ایشان در دست تهیه است و شامل تاریخ شفاهی و خاطرات به جای مانده از فعالیت‌های قرآنی حضرت امام خمینی(ره) می‌شود.

وی که نویسندگی این کتاب را نیز بر عهده دارد، درباره این اثر افزود: کتاب انس با قرآن تمامی خاطرات و فعالیت‌های فردی و عمومی حضرت امام خمینی(ره) را در ارتباط با قرآن کریم که شامل موضوعاتی مانند میزان مطالعه قرآن و اهمیت آن در نگاه ایشان، انس با قرآن در دوران جوانی و پس از ازدواج، اهمیت به حضور و توجه به قرآن در منزل و مکان‌های عمومی است را در بر می‌گیرد.

زمان‌پور افزود: این کتاب در دو بخش تهیه شده است که در بخش نخست شامل خاطراتی از همنشینی ایشان با قرآن و حضور ایشان در جلسات قرآن‌خوانی است و در بخش دوم نیز نکات نقض و حکایاتی پندآموز از زندگی ایشان و در ارتباط با انس با قرآن کریم که پیش از این کمتر مورد انتشار عمومی قرار گرفته و در مواردی نیز برای نخستین‌بار ارائه می‌شود را در برمی‌گیرد.

به گفته زمان‌پور این خاطرات همگی به گونه‌ای کوتاه و مختصر در این کتاب گردآوری شده و نشان‌دهنده جایگاه و شأن قرآن در نزد امام خمینی(ره) است.

زمان‌پور تاکید کرد: این اثر هم‌اکنون در مرحله انتشار به سر می‌برند و همزمان با ایام آغازین ماه مبارک رمضان منتشر خواهند شد.

کد خبر 86571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز