همشهری آنلاین-محمد رسولی: بالاخره مایکروسافت موفق شد یاهو را به راه‌اندازی یک موتور جستجوی قوی برای رقابت با گوگل و کسب جایگاه بهتری در تبلیغات آنلاین ترغیب کند

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که این توافق دوطرفه بزودی نهایی شده و جزئیات آن فاش خواهد شد. [شراکت مایکروسافت و یاهو علیه گوگل]

طبق اعلام این منبع ناشناس، قرار است، یاهو از موتورجستجوی مایکروسافت استفاده کند و به همین دلیل کاربران در هنگام جستجو در هر دو سایت با عبارت Powered By BINGروبرو  خواهند شد.[بینگ شروع به کار کرد]

یاهو نیز در این راستا وظیفه کسب آگهی آنلاین و سرویس‌دهی به مشتریان را بر عهده خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که تکلیف آگهی‌های مایکروسافت چگونه خواهد بود و آیا آنها به سمت یاهو سوق داده خواهند شد یا اینکه ....؟ و سهام هر یک از شرکت‌ها به چه نحوی است؟

در چند سال گذشته، مایکروسافت همواره علاقه خود را به همکاری با یاهو و یا گرفتن سهام این شرکت نشان داده است تا بتواند سهمی از درآمد عظیم تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت بزرگترین شرکت نرم‌افزاری دنیاست که در این زمینه، بیشترین درآمد را به خود اختصاص داده اما در بازار  تبلیغات آنلاین، هیچگاه نتوانسته است  رقابت چندانی با گوگل داشته باشد به همین دلیل قصد دارد با شرکت یاهو همکاری و سهمی از این بازار را کسب کند.

پس از اصرارهای فراوان مایکروسافت در چند سال اخیر برای مشارکت با یاهو و عدم موفقیت، مایکروسافت حتی پروژه خرید کل یاهو را نیز راه‌اندازی کرد که به نتیجه نرسید.

قیمت ارائه شده برای یاهو، 47.5 میلیارد دلار بود (هر سهم 33 دلار) که دو شرکت به نتیجه‌ای در این زمینه نرسیدند.

لازم به ذکر است که گوگل 67 درصد کل مخاطبان را به خود اختصاص داده و رتبه اول را داراست (در آمریکا این درصد، 65 درصد است) . یاهو با 20 درصد ، رتبه دوم را در جهان داراست و مایکروسافت با 3 درصد، سهم کوچکی از این بازار را داراست.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 86567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز