چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت و یاهو شراکت خود را در جستجو و تبلیغات علیه سلطه گوگل اعلام می‌کنند

خبرگزاری اتریش از سانفرانسیسکو گزارش داد، این خبر را وال استریت ژورنال سه‌شنبه شب در وبلاگ AllThingsD منتشر کرد. بر مبنای این معامله، یاهو از موتور جستجوی جدید مایکروسافت روی سایت‌های خود استفاده می‌کند و در همین حال بخشی از تبلیغات فروش مایکروسافت را به عهده می‌گیرد. این دو شرکت عواید ناشی از تبلیغات مرتبط با جستجو را قسمت می‌کنند.

هیچ یک از این دو شرکت در خصوص این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند.

گوگل حدود 65 درصد بازار جستجوی اینترنتی آمریکا را در دست دارد، یاهو با فاصله بسیار 19.6 درصد در رتبه دوم و مایکروسافت با 8.4 درصد در رتبه سوم این بازار قرار دارند.
مایکروسافت با پیشنهاد 47.5 میلیارد دلاری در سال گذشته تا خرید یاهو پیش رفت، اما جری ینگ، عضو موسس یاهو و مدیر اجرایی آن موجب جلوگیری از این اقدام شد. او سپس به خاطر انتقادات گسترده از سمت خود استعفا داد.

مایکروسافت از آن زمان از تجدید پیشنهاد خرید سر باز زده است، اما کارول بارتز، جانشین ینگ ماه مه تایید کرد که دو شرکت در حال مذاکره درباره همکاری در بخش جستجوی اینترنتی هستند.

این توافقنامه چند هفته پس از راه‌اندازی موتور جدید جستجوگر  مایکروسافت موسوم به بینگ (Bing) حاصل می‌شود، [بینگ شروع به کار کرد] جستجوگری که به شکل گسترده رقیبی در خور برای گوگل خوانده می‌شود.

کد خبر 86539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز