مشهری آنلاین : نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: رسیدگی به مطالبات زنان با ایجاد کمیسیون‌ زن و خانواه عملی‌تر است

فاطمه بداغی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره عملکرد فراکسیون زنان گفت:‌ وجود فراکسیون زنان این توقع را برای جامعه بانوان ایجاد می‌کند که مطالبات حقوقی زنان در مجلس توسط فراکسیون زنان پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای فراکسیون زنان عضو کمیسیون‌های مختلف مجلس هستند،‌ افزود: با وجود اینکه اعضای فراکسیون زنان عضو کمیسیون‌های مختلف مجلس هستند ولی در راستای رسیدگی به مسائل زنان اقدامات مهمی را انجام داده‌اند.

نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: عدم متمرکز بودن زنان مجلس در کمیسیونی خاص به نام "کمیسیون زنان " ارتباط بین زنان نماینده را قدری کمرنگ می‌کند.
بداغی اظهار داشت: رسیدگی به مسائل زنان از طریق برقراری جلسات متعدد و ارتباط با حقوقدان‌ها همچنین ارتباط مستمر با مراکز سیاستگذار در این زمینه امکانپذیر است.
وی تأکید کرد:‌ فقدان کمیسیون ویژه زنان و خانواده در مجلس منجر به این می‌شود که زنان نماینده مجلس که در خصوص رسیدگی به مسائل زنان فعالیت می‌کنند هم تأثیرگذاری لازم را برای بررسی مطالبات زنان نداشته باشند.

بداغی در پاسخ به اینکه آیا اعضای فراکسیون زنان باید حتماً زن باشند،‌ گفت: ملاک تشکیل فراکسیون زنان در مجلس جنسیت بوده است و بر همین اساس اعضای فراکسیون زنان باید زن باشند.

نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: اگر اسم فراکسیون زنان،‌ فراکسیون «حمایت از حقوق بانوان» بود،‌ در آن صورت می‌توانستیم از نظرات و سابقه فعالیت‌ مردهایی که در زمینه موضوعات زنان اقداماتی را انجام داده‌اند هم استفاده کنیم.
 

کد خبر 86442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز