مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین : عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس گفت:‌ افزایش ورود زنان به دانشگاه در مقایسه با مردم در آینده موجب بحران شغلی برای مردان می‌شود

اما در مشاغل آموزشی و تربیتی زنان موفق‌تر از مردان هستند.

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره تفکیک مشاغل گفت: درحال حاضر بسیاری از زنان شاغل ظرفیت شغلی مردان را در جامعه اشغال کرده‌اند. تفکیک مشاغل باید با توجه به ظرفیت و پذیرش بازار کار برای زنان و مردان صورت بگیرد.

وی مشاغل آموزشی را بهترین نوع مشاغل برای زنان نام برد و افزود: با توجه به آموزه‌های دینی،‌ سنتی و عرفی جامعه، ‌زنان در مشاغل آموزشی و تربیتی بهتر از مردان می‌توانند خدمت کنند.

ابطحی افزایش ورود زنان در دانشگاه‌ها نسبت به مردان را بحران تلقی کرد و گفت:‌ افزایش نسبت ورودی زنان در دانشگاه‌ها به نسبت مردان،‌تهدیدی برای شغل مناسب مردان در سال‌های آینده است.

وی وجود زنان متخصص در برخی رشته‌های پزشکی را مهم بیان کرد و گفت:‌ در برخی مشاغل با وجود اینکه متخصصان زن هم وجود دارد ولی هنوز برخی از زنان به سراغ پزشکان مرد می‌روند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس افزود: پذیرش متخصصان و پزشکان زن در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر فردی بر اساس توانایی‌های خود وارد بازار کار می‌شود،‌ تفکیک مشاغل می‌تواند در رشد توانایی‌های افراد برای ورود به بازار کار مؤثر باشد.

 

کد خبر 87553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز