یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

کالیفرنیا: مقامات یک مدرسه می‌گویند با وجود گذشت 4 ماه از پیدا شدن یک انگشتر الماس روی زمین بازی مدرسه، هنوز کسی ادعای مالکیت آن را مطرح نکرده است

این انگشتر حدود 30 هزار دلار ارزش دارد و 4 ماه است که در کمد این مدرسه در انتظار مالکش خاک می‌خورد. یکی از مقامات این مدرسه به خبرنگاران گفت با توجه به زمانی که از پیدا شدن این انگشتر سپری شده است، در صورتی که همچنان مالکش پیدا نشود، احتمالا این انگشتر به یابنده‌اش تعلق خواهد گرفت.

البته مقامات مدرسه قصد دارند قبل از در جریان قرار دادن یابنده انگشتر، بار دیگر در رسانه‌ها برای یافتن مالک انگشتر اطلا‌ع‌رسانی کنند.

شارژ موبایل با دوچرخه

نایروبی: 2 دانشجوی کنیایی قصد دارند دستگاهی تولید کنند که به دوچرخه‌سواران امکان می‌‌دهد در حین دوچرخه‌سواری تلفن همراه شان را شارژ کنند.

به گفته این مخترعان جوان، این دستگاه به ویژه به ساکنان مناطق غیر شهری کمک خواهد کرد تا برای شارژ تلفن همراه تنها به برق وابسته نباشند. این در حالی است که برخی ساکنان مناطق روستایی ناچارند برای شارژ تلفن همراه شان از باتری خودرو استفاده کنند که مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

این جوانان که خودشان هم اهل روستا هستند به خبرنگاران گفتند که از نزدیک با مشکلات روستا آشنا هستند و به همین دلیل در صدد رفع این مشکلات برآمده‌اند.البته مشابه این تجهیزات در دیگر کشورهای جهان وجود دارد اما در کنیا هنوز تجهیزاتی وجود ندارد که از طریق دوچرخه بتوان تلفن همراه را شارژ کرد.

فرار از زندان با هلی‌کوپتر

بروکسل: 3 زندانی با استفاده از یک هلی‌کوپتر مسروقه از زندان فرار کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این زندانیان پس از سرقت هلی‌کوپتر، در نقطه‌ای خارج از زندان فرود آمدند و خودروی یک زن را برای ادامه مسیر سرقت کردند.

گفتنی است این هلی‌کوپتر توسط یکی از همدستان این زندانیان خطرناک از خارج زندان سرقت شده بود و برای سوار کردن آنها وارد محوطه زندان شد. این در حالی است که فرار از زندان با این روش نخستین باری نیست که در بلژیک اتفاق می‌‌افتد.

در سال 2007 هم مورد مشابهی برای فرار زندانیان اتفاق افتاد که البته با هجوم سایر زندانیان به اطراف هلی کوپتر با موفقیت انجام نشد. اما چند سال قبل از آن یک زندانی دیگر با این روش از زندان گریخته بود.

در حال حاضر تحقیقات پلیس برای یافتن زندانیان ادامه دارد چون به گفته مقامات، این زندانیان در فهرست خطرناک‌ترین زندانیان که اقدام به آدم‌ربایی کرده‌بودند، قرار دارند.

سرقت خودروی وزیر

مادرید: در حالی که کمتر سارقی جرات می کند اقدام به سرقت خودروی مقامات دولتی کند، چند سارق جوان این قاعده را رعایت نکردند و خودروی یکی از وزرای کابینه آلمان را سرقت کردند.

ماجرا از این قرار بود که این مقام دولتی برای سپری کردن تعطیلات به اسپانیا رفته بود و سارقان با خیالی آسوده خودروی گران‌قیمت او را که در حاشیه خیابان پارک شده بود، سرقت کردند. این در حالی است که هنوز مشخص نیست انگیزه سارقان از سرقت این خودرو چه بوده است.

سخنگوی وزیر در این مورد گفت: از این خودرو برای تشریفات استفاده می‌شد و معمولا وزیر برای بازدید از بیمارستان‌‌ها و مدارس از این خودرو استفاده می‌کرد. گفتنی است این یک خودروی دولتی بوده که وزیر آن را برای استفاده شخصی اجاره کرده است. به هر حال به نظر می‌رسد دست‌کم تا به حال این سرقت جزء معدود‌ سرقت‌های موفق خودرو‌های دولتی باشد.

کد خبر 86299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز