همشهری آنلاین: کره شمالی اعلام کرد‌ تا زمانیکه آمریکا در سیاست خصمانه خود علیه پیونگ یانگ تغییری ایجاد نکند، از ادامه مذاکرات 6 جانبه خبری نخواهد بود

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد ری هونگ سیک دیپلمات کره شمالی که در نشست مجمع امنیتی آسیا در جزیره پوکت حضور دارد، با بیان این مطلب طرح جامع خلع سلاح برگشت ناپذیر شبه جزیره کره را رد کرد و افزود: مذاکرات شش جانبه تحت این شرایط پایان یافته تلقی می‌شود.

وی بسته امتیازات پیشنهادی به ازای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را بی فایده خواند و گفت: ارائه این بسته ها هیچ سودی ندارد زیرا بحران کنونی در منطقه تنها به علت سیاست‌های خصمانه آمریکا بوجود آمده است و آمریکا باید این سیاست را هر چه سریعتر رها کند تا مذاکرات امکان پذیر شود.

این مقام کرهای همچنین سیاست‌های دولت کنونی آمریکا را تکرار سیاست‌های دولت بوش توصیف کرد و افزود: چگونه آمریکا می‌تواند از بسته پیشنهادی سخن بگوید وقتی که سیاست خصمانه بر ضد کره شمالی را رها نکرده و از تضمین صلح برای ما خودداری       می‌ورزد.

وی گفت: ما مذاکره با آمریکا را رد نمی‌کنیم ولی نمی‌توانیم با کسانی که پشت سر خود خنجر پنهان کرده‌اند وارد مذاکره شویم.

این مقام ضمن رد تاثیرات احتمالی هرگونه تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد افزود: کشور ما نیم قرن است که در معرض تحریم‌های مختلف قرار دارد و مقامات آمریکایی به جای این کارها باید به این بیندیشند که چرا کره شمالی راه توسعه تسلیحات هسته‌ای را برگزیده است.

کد خبر 86053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز