همشهری‌آنلاین: درختواره دانشنامه پیامبر اعظم(ص) در آستانه بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) با مقالات متنوع روی پایگاه اینترنتی حوزه‌نت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در این دانشنامه مناسبتی که حاوی مقالات متنوعی در قالب چندین نمایه اصلی است، مطالبی شامل سخنان پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، تاریخ پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، نبوت و مباحث کلامی، پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله و قرآن، اهل بیت پیامبر اعظم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله، همسران پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و امت، پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و حکومت اسلامی و فضایل و مناقب به چشم می‌خورد. [حکومت یعنی مردم]

سیره پیامبر اعظم(ص)، پیامبر اعظم(ص)، زیارت و توسل، پیامبر اعظم(ص) در آینه قرآن و اهل بیت، پیامبر اعظم(ص) از نگاه ادیان، پیامبر اعظم(ص) از نگاه اندیشمندان، پیامبر اعظم(ص) در آینه ادب و هنر، سرگذشت‌هایی از زندگی پیامبر اعظم(ص)، اماکن منسوب به پیامبر اعظم(ص)، پیامبر اعظم(ص)؛ پرسش و پاسخ از دیگر مطالبی است که در قالب مقاله در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در بخش تاریخ پیامبر اعظم(ص) با عنوان جهان در بعثت پیامبر(ص) می‌خوانیم: در فصل چهاردهم انجیل یوحنا: 16، 17، 25، 26 درباره بشارت به آمدن پیامبر(ص) چنین نقل شده: اگر مرا دوست دارید احکام مرا نگاه دارید، و من از پدر خواهم خواست و او دیگری را که فارقلیط است‏ به شما خواهد داد که همیشه با شما خواهد بود، خلاصه حقیقتی که جهان آن را نتواند پذیرفت زیرا که آن را نمی‏بیند و نمی‏شناسد، اما شما آن را می‏شناسید زیرا که با شما می‏ماند و در شما خواهد بود، اینها را به شما گفتم مادام که با شما بودم اما فارقلیط روح مقدس که او را پدر به اسم من می‏فرستد او همه چیز را به شما تعلیم دهد و هر آنچه گفتم به یاد آورد.

که بر طبق تحقیق کلمه‏ فارقلیط‏ که ترجمه عربی‏ پریکلیتوس‏ است ‏به معنای احمد است و مترجمین اناجیل از روی عمد یا اشتباه آن را به‏ تسلی دهنده‏ ترجمه کرده‏اند.

در بخش دیگر با عنوان جوانی پیامبر(ص) می‌خوانیم: ابوطالب بعد از سفر به شام و داستان بحیرا دیگر سفر تجارتی نکرد و بیشتر به حفاظت و تربیت رسول خدا(ص) همت می‏گماشت و در محافل بزرگان قریش و کارهای اجتماعی او را با خود می‏برد، در اجتماعات او را شرکت می‏داد و احیاناً با او در کارها مشورت می‏کرد.

حتی نقل شده که در جنگ‌هایی که گاه گاه اتفاق می‏افتاد و به عنوانی پای قریش به جنگ کشیده می‏شد، آن حضرت را با خود می‏برد، که از آن جمله شرکت آن حضرت را در جنگ‌های فجار ذکر کرده‏اند که برای ما از نظر تاریخی صحت آن به اثبات نرسیده و بلکه مورد تردید و شبهه است.

برای مشاهده این دانشنامه اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 85873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز