همشهری آنلاین: جشن باشکوهی در شب عید مبعث پیامبر اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت زینب دخت امام علی (ع) و کوثر آن پیامبر رحمت و مهربانی در حومه دمشق برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، جمع زیادی از زائران ایرانی با حضور در جوار حرم مطهر حضرت زینب(س)، این عید فرخنده را به خاندان اهل بیت (ع) تبریک و تهنیت گفتند.

همچنین حضور شماری از علما و مدرسان حوزه‌های علمیه دمشق در صحن حرم مطهر حضرت زینب (س) و نیز گروه‌هایی از زائران دیگر کشورهای جهان در کنار زوار ایرانی به این جشن باشکوه جلوه‌ای ویژه بخشید.

شیعیان ولایت محمدی در این مراسم بر طالع مبارک مدیحه سرودند و به نشانه یمن بشارت بر رسالت محمدی (ص) گل و شیرینی توزیع کردند.

مداحان در این مراسم در سرودهای خود گوشه‌هایی از شخصیت والای آخرین فرستاده خداوند بر انسان‌ها را بیان کردند و از مبعث آن بنده برگزیده بر رسالت به عنوان نقطه عطفی در تاریخ بشریت و تأثیرگذار بر انسان‌های جویای حقیقت یاد کردند.

بر پایه این گزارش؛ سفیر کشورمان در سوریه در این مراسم در بیان اهمیت زمانی و مکانی بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: خداوند متعال آخرین پیامبرش را در بدترین دوران و در میان بدترین عادات دوران جهالت اعراب برانگیخت تا نه تنها راهنمایی برای آنان باشد، بلکه آن منطقه را به مرکزی برای انتشار اسلام در سراسر جهان تبدیل کند.

سید احمد موسوی افزود: بعثت پیامبر اسلام (ص) سرآغاز تغییر عادات زشت دوران جاهلیت به عادات نیک اسلامی و سبب گشودن پنجره ای زیبا به روی زندگی آنان شد.

وی با تشریح اهمیت وحدت میان مسلمانان در این مرحله که امت اسلامی در برابر تهدیدهای فزاینده دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: وحدت مسلمانان و حمایت فراگیر آنان از رزمندگان مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین، طرح های دشمنان را نقش برآب کرد و بار دیگر ثابت شد که سرنوشت منطقه به دست ملت های آن تعیین می‌شود.

به همین مناسبت مراسم جشن و شادی صبح دوشنبه 29 تیردر حرم مطهر حضرت        رقیه‌ (س) و سپس در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار خواهد بود.

بر پایه این گزارش؛ دولت سوریه یکشنبه شب 28 تیر در مراسم ویژه‌ای به مناسبت اسرا و معراج پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) با حضور وزیر اوقاف سوریه به نمایندگی رئیس جمهور این کشور در مسجد جامع دمشق برگزار کرد.

حضرت محمد (ص) در روز بیست و هفتم رجب سال چهلم عام الفیل در مکه مکرمه به پیامبری رسید و سیزده سال پس از آن نخستین حکومت اسلامی را در مدینه منوره بنا نهاد.

کد خبر 85849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز