همشهری آنلاین: قدم اول برای شروع به کار فرا بورس با پذیرش گواهی سپرده بانک اقتصاد نوین یا پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بورس تهران، مصطفی امید قائمی مدیرعامل شرکت فرا بورس با بیان این مطلب گفت: برای راه‌اندازی شرکت فرا بورس نیازمند بهره‌گیری از سیستم معاملاتی مشابه بورس اوراق بهادار تهران، برهمین اساس قراردادی با شرکت  مدیریت فن‌آوری منعقد شده است و  به دلیل عدم تصویب لایحه مالیاتی طی پیشنهادی از بورس تهران خواستار انجام معاملات فرا بورس در قالب یکی از بازارهای شرکت بورس شده‌ایم.[مفاهیم: بازارها]

وی تاکید کرد: در صورت تصویب پیشنهاد معامله فرا بورس در بورس، نقل و انتقالات وجوه و معاملات در قالب تابلوی جدید در سامانه معاملاتی شرکت بورس گنجانده می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرا بورس تهران در خصوص درخواست پذیرش شرکت‌ها در فرا بورس گفت: در حال حاضر شرکت فرا بورس خواستار یکسری اصلاحات در آیین نامه پذیرش شده و پیشنهادات خود را با تغییرات جزئی در این آیین‌نامه به هیات مدیره سازمان بورس جهت بررسی و تایید ارسال کرده است.

وی یادآورشد: تاکنون 8 درخواست پذیرش از سوی شرکت‌های مختلف به فرا بورس ارسال شده است. پس از بررسی این درخواست‌ها روند پذیرش آن‌ها موکول به تکمیل مدارک و تغییراتی در اساسنامه و اصلاح ساختار مالی آنها شده است.

مدیر عامل شرکت فرا بورس در خصوص پذیرش شرکت‌های اخراجی از بازار سرمایه به فرا بورس اظهار داشت: شرکت‌های اخراجی که مشمول ماده 141 قانون تجارت و زیان‌ده هستند بایستی پس از اصلاح ساختار مالی و رفع موارد قانونی  وارد فرا بورس شوند.

وی افزود: در صورتی که چنین شرکت‌هایی خواستار پذیرش در فرا بورس باشند، ملزم به ارائه برنامه خروج از ماده 141 قانون تجارت هستند.

قائمی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای شروع به کار فرا بورس اعلام کرد افزود: تاکنون آیین‌نامه معاملات در کمیته تدوین مقررات مورد بررسی قرار گرفته و به هیات مدیره سازمان بورس برای تصویب ارسال شده است.

در ضمن مواردی از جمله تعیین میزان کارمزد، نمونه اعلامیه‌ها و نمونه درخواست خرید و فروش نیز مورد بررسی قرار گرفته وپس از تایید و تصویب آن در هیات مدیره بزودی شاهد آغاز به فعالیت فرا بورس خواهیم بود.

کد خبر 85831

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز