مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

چندسالی است که عده‌ای به ‌علت مسمومیت ناشی از خوردن قارچ سمی در طبیعت، یا راهی بیمارستان می‌شوند ‌یا در بدترین حالت جانشان را از دست می‌دهند.

قارچ سمی

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق هم معمولا در فصل بهار می‌افتد که مردم برای گشت‌وگذار به جنگل‌ها، باغ‌ها و مزارع می‌روند و از آنجا که عده‌ای فکر می‌کنند هرچه در طبیعت بروید، قابل خوردن است، هرچه علف و گیاه هرزه را به‌عنوان گیاه دارویی از جا درمی‌آورند و هرچه قارچ هست را هم به‌عنوان قارچ خوراکی میل می‌کنند.

همین امسال آمار مسمومیت با قارچ سمی و مراجعه به اورژانس ۵برابر سال گذشته بوده و از فروردین تا همین روزهای ابتدایی خرداد، ۲۳۳ نفر به‌دلیل مصرف قارچ‌های سمی یا همان قارچ وحشی دچار مسمومیت شده‌اند و متأسفانه دو نفر از مصرف‌کنندگان که در تهران بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

به همین دلیل هم کارشناسان حوزه سلامت توصیه می‌کنند که مردم از مصرف قارچ‌های خودرو به ‌ویژه قارچ‌هایی که در کنار درختان خشک‌شده می‌رویند و یا قارچ‌هایی که افراد بومی جمع‌آوری می‌کنند و به فروش می‌رسانند، جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

این را هم بدانید که تشخیص قارچ سمی از غیر سمی آن، با جست‌وجو در اینترنت یا علائم ظاهری قارچ قابل تشخیص نیست و فقط متخصصان و کارشناسان قارچ‌شناسی و گیاهشناسی می‌توانند این را تشخیص بدهند.

اگر هم کسی از نزدیکانتان قارچ سمی خورد، بدانید که علائم مسمومیت بین ۴ تا ۵ساعت و گاهی ۱۲تا ۱۶ساعت خود را نشان می‌دهد و نشانه‌هایی مانند استفراغ، بی‌حالی، عطش زیاد، دل‌درد، سرگیجه و همچنین عوارض روحی دارد که در این مواقع باید فورا بیمار مسموم را به مرکز درمانی برسانید؛ وگرنه ممکن است سبب مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن مانند کبد یا کلیه‌ها شود.

کد خبر 855126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha