مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
۰ نفر

در اینکه ژاپنی‌ها ید طولایی در اختراع چیزهای عجیب و غریب و البته کاربردی دارند شکی نیست، اما این اختراع جدید چشم بادامی‌ها دیگر شاهکار است، به‌ویژه برای کسانی که فشار خون بالا دارند و با حسرت به نمکدان سر سفره نگاه می‌کنند.

قاشق بانمک

به گزارش همشهری آنلاین، مردم سرزمین آفتاب برای کاهش مصرف نمک، قاشق‌های الکترونیکی را اختراع کرده‌اند با اسم «قاشق بانمک»! این «قاشق با نمک» در زمان استفاده با ارسال یک موج الکتریک، طعم ملکول‌های ماده یون در نمک غذا را روی زبان متمرکز می‌کند و باعث می‌شود که آدم طعمی شورتر از واقعیت غذا را بچشد.

به این ترتیب دیگر نیازی به افزودن نمک به غذا وجود ندارد. این قاشق پیشرفته ژاپنی ۶۰گرم وزن دارد و به باتری لیتیومی قابل شارژ مجدد مجهز است. قرار است این قاشق‌ها از سال آینده وارد بازار شوند.

بیشتر بخوانید:

پژوهشگران شرکت کایرین، غول صنعت نوشیدنی در ژاپن که با همکاری پژوهشگران دانشگاه میجی این قاشق را اختراع کرده‌اند، امیدوارند اختراع جدیدشان با کاهش مصرف نمک، میزان مواد مضر ناشی از سدیم را در بدن مشتریان کاهش دهد.

این شرکت درحال‌حاضر فقط ۲۰۰قاشق الکتریکی را به‌صورت آنلاین و به قیمت ۱۲۷دلار به فروش می‌رساند و قرار است این قاشق‌ها از سال آینده به‌صورت انبوه وارد بازار شوند.

کد خبر 854539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha