«یادم نیست... مرخصی... اوقات فراغت... یادم نیست...» این پاسخ سید ابراهیم رئیسی به سوال خبرنگار صداوسیما بود که در مورد مرخصی رفتن و گذران اوقات فراغتش از او پرسید.

رئیس جمهور

همشهری آنلاین- رابعه تیموری:رئیس‌جمهور عادت به دید و بازدید داشت، آنقدر که اگر لابه لای مسئولیت‌ها و مشغله‌های ریزودرشتش فرصت اندکی به‌دست می‌آورد، بی‌معطلی کفش و کلاه می‌کرد و به دیدار مردم می‌رفت. مردم گوشه کنار می‌هنش. شمال، جنوب، شرق و غرب، اهالی پایتخت را هم فراموش نمی‌کرد و نه‌فقط همسایه‌های بالانشین پاستور را، بلکه اهالی محروم‌ترین و حاشیه‌ای‌ترین مناطق شهر را هم به دیداری گرم و صمیمانه یاد می‌کرد. در آن روز بهاری هم به سراغ اهالی امامزاده حسن (ع) آمد، به جنوبی‌ترین نقطه تهران و چند قدمی مانده به ته پایتخت:

اهالی جنوب تهران ؛ فکر نمی کردیم دیدار آخرمان با رئیس جمهور باشد


دیدار شیرینی که تکرار نمی‌شود

آستان امامزاده حسن (ع) تا آن روز چنین میهمان عزیزی به خود ندیده بود. اهالی جنوب تهران هم تصور نمی‌کردند سید محرومان کوچه و خیابان‌های عریض‌وطویل شمال شهر را یکی‌یکی پشت سر بگذارد، از هیاهوی مراکز اقتصادی مرکز شهر هم گذر کند و میهمان سرزده و بی‌تکلف مردم جنوب شهر شود. ٦ اردیبهشت به حرم امامزاده حسن (ع) آمد، عصر یک روز بهاری. تا خبر آمدنش به مردم رسید، پیر و جوان ناباورانه خود را به حرم رساندند. حتی وقتی در همان حیاط پشت آستان، کنار آنها ایستاد تا ساعتی با هم بگویند و بشنوند، باز هم باور نمی‌کردند که می‌توانند درد دل‌های‌شان را بی‌واسطه و رویا رو با رئیس‌جمهور کشور در میان بگذارند، اما سید محرومان پس‌ازآن که سخنرانی رسمی اش به‌پایان رسید، ساده و خودمانی به میان آنها آمد و هر کس حرف ناگفته‌ای داشت با او درمیان گذاشت. پدر شهیدی از او گلایه کرد که چرا زودتر به آنها سر نزده و جوانکی که در به در به‌دنبال مسئولی می‌گشت که گیر و گرفتاری‌های زندگی اش را با او در میان بگذارد، از رئیس‌جمهور قول و وعده گرفت که پدرانه از جوانان جنوب شهر حمایت کند تا فردایشان را بسازد. وقتی فرزند خلف انقلاب در بدرقه اشک‌های شوق و دعاهای مادرانه کوچه پسکوچه‌های جنوب تهران را ترک کرد، اهالی جنوب تهران تصور نمی‌کردند این دیدار شیرین دیگر تکرار نخواهد شد....

بیشتر بخوانید:خانه بی بی گل، هدیه رئیس جمهور شهید

کد خبر 853698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha