همشهری آنلاین: آیت‌الله نوری همدانی با صدوربیانیه‌ای کشتار مسلمانان را در مناطق مسلمان نشین چین محکوم کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر از قم، دربخشی ازبیانیه آیت‌‌الله همدانی آمده است: متاسفانه این روز ها جنایتی بزرگتر و وحشتناک‌تر از آنچه که در کشور آلمان واقع شد و یک زن مسلمان به خاطر رعایت حجاب کشته شد در کشور چین تحقق یافت.

این روزها در ایالت سین کیانگ چین تعدادی از مسلمانان سرکوب شده و جمع زیادی از آنان کشته شدند.

آیت الله نوری همدانی دراین بیانیه با ابراز تاسف از کشته شدن مسلمانان در چین
خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اکثریت قاطع ایالت سین کیانگ چین را مسلمانان تشکیل  می‌دهند وگروه کوچکی از نژاد‌هان از کمونیست ها نیزدر آنجا سکونت دارند، در این چند روز محل شدید‌ترین درگیری ها میان مسلمانان و گروه نژاد پرست‌هان واقع شده، درنتیجه جنایتی وسیع بوجود آمده است.

آیت الله نوری همدانی دراین بیانیه تاکید کرد: برهر مسلمان لازم است هنگامیکه هرچند یکنفر از مسلمانان به واسطه فکر و فرهنگ شیطانی مورد ظلم قرار بگیرند چه در غرب باشد یا در شرق، بی تفاوت نباشند.

درموضوع کمک به حق در برابر باطل و ستیز با ظلم،شرق و غرب در اسلام یکسان است.

دربخشی دیگر ازبیانیه آیت الله نوری همدانی آمده است: ازقراری درمطبوعات منعکس است ، دولت چین این موضوع را یک نزاع قومی قلمداد می‌کند ولی حمایت از گروه مخالف و کشتار وسیع مسلمانان و تعطیلی مساجد،حاکی از توطئه‌ای بر ضد مسلمانان است که نباید مسلمانان و آزادیخواهان در برابر آن ساکت و بی تفاوت باشند، هرچند دولت و ملت چین روابط خوبی از لحاظ اقتصاد وسیاست با کشور‌های اسلامی دارد ولی این موضوع هرگز نباید باعث شود که ما مسلمانان میان شرق و غرب فرق بگذاریم و در مقابل آن ساکت بمانیم.

آیت‌الله نوری همدانی دراین بیانیه تاکید کرد: ما پس از آنکه این جنایت را به شدت محکوم می‌کنیم،ازهمه مسلمانان و آزادیخواهان جهان می‌خواهیم که اعتراض شدید خود را نسبت به این جنایت اظهار نمایند واز دولت چین مجازات مجرمین و رعایت حقوق شهروندی را بخواهند واز دولت اسلامی ایران نیز این انتظار است که سکوت نکند و موضع مناسب و لازم را اتخاذ کند و برادران و خواهران اسلامی را تنها نگذارد و به وظیفه اسلامی خود عمل کند. 

کد خبر 85368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز