همشهری آنلاین: برج‌های مراقبت پروازی یونان می‌خواهند شنبه هزاران مسافر را با 24 ساعت اعتصاب زمین‌گیر کنند.

خبرگزاری اتریش از آتن گزارش داد، همه پروازهای یونان از نیمه شب جمعه تا نیمه شب شنبه به حال تعلیق در می‌آیند، زیرا برج‌های مراقبت فضای هوایی این کشور را می‌بندند و فقط امکان فرود یا پرواز را برای پروازهای اضطراری فراهم خواهند آورد.

کارکنان این بخش در حالی مصمم به اعتصاب 24 ساعته هستند که دادگاه‌های یونان این اقدام را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

این اعتصاب علاوه بر آنکه بر صدها پرواز اثر خواهد گذاشت بر پروازها میان خاورمیانه و اروپا نیز اثر می‌گذارد، زیرا بیشتر این پروازها از فضای هوایی یونان عبور می‌کنند.

برج‌های مراقبت یونان بارها از آغاز سال جاری به خاطر اصلاحات در پرداخت مستمری و حقوق اعتصاب کرده‌اند. کارکنان این بخش خواستار استخدام نیروهای بیشتر و همچنین بهبود تامین خدمات بهداشتی خود هستند.

بخشی از اعتصاب آنها به ضعف کیفیت سیستم‌های ارتباطی نیز برمی‌گردد که به گفته آنها به اندازه‌ای وضع‌شان بد است که موسیقی ایستگاه‌های رادیویی اغلب در مکالمات آنها با خلبانان شنیده می‌شود.

مقامات اتحادیه‌ای برج‌های مراقبت تاکید دارند سیستم‌های اصلی راداری مورد استفاده برای رهگیری هواپیماها نیز گاهی اوقات خراب می‌شود و تاکید کرده‌اند تا زمانی که دولت تدابیر مناسبی اتخاذ نکند، به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه برج‌های مراقبت می‌گوید به طور متوسط بین 2500 تا 3000 هواپیما هر روز از فضای هوایی یونان عبور می‌کند.

گردشگری در کنار حمل و نقل دریایی، یکی از منابع اصلی درآمدی یونان است.[آشنایی با جاذبه‌های گردشگری یونان] این صنعت حدود 18 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد

کد خبر 85179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز