همشهری‌آنلاین: مسکو در آستانه سفر باراک اوباما رییس جمهور امریکا به روسیه چهره امنیتی به خود گرفت و تدابیر امنیتی در پایتخت افزایش یافت

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو ؛‌ بیش از 2500 پلیس و مامور امنیتی مسئولیت تامین امنیت مسکو را در مدت اقامت دو روزه رییس جمهور آمریکا بر عهده خواهند داشت.

هرچند اعلام شده است که اجرای تدابیر امنیتی خللی در روند زندگی عادی مردم ایجاد نخواهد کرد اما فرودگاه‌های اطراف مسکو با محدودیت‌هایی در انجام پرواز مواجه خواهد بود.

هواپیمای حامل رئیس جمهور آمریکا ساعت سیزده و سی دقیقه به وقت محلی در فرودگاه ونوکووا به زمین خواهد نشست و باراک اوباما بلافاصله پس از شرکت در مراسم نثار گل برمزار سرباز گمنام در کنار دیوار کرملین برای اغاز مذاکرات رسمی با دیمیتری مدودف وارد کاخ کرملین می‌شود.

A souvenir seller displays matryoshka dolls, or Russian nesting dolls, painted with portraits of U.S. President Barack Obama and Russian president Dmitry Medvedev near Red Square on July 5, 2009 in Moscow, Russia.

طبق گزارش های رسمی، کاهش تسلیحات راهبردی اتمی محور مذاکرات روسای جمهور روسیه و امریکا خواهد بود اما اوباما و مدودف پیرامون مسائل دیگری همچون ازمایش های اتمی در کره شمالی، اوضاع افغانستان و برنامه هسته ای ایران گفتگو خواهند کرد .

گفته می شود رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه در استانه این سفر موضوع کاهش سلاح های راهبردی تهاجمی را با سرنوشت طرح استقرار سامانه موشکی امریکا در شرق اروپا گره زده اند و این در شرایطی است که باراک اوباما پیش از ترک امریکا اعلام کرده است درباره سامانه موشکی مذاکره نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده است که امریکا مانع از گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه شود.

رییس جمهور امریکا همچنان در نظر دارد تا با مخالفان کرملین از جمله بوریس نیمسف از حزب راستگرایان روسیه و گری گاسپاروف رهبر حزب روسیه دیگر و قهرمان پیشین شطرنج جهان و سایر ناراضیان دولت در مسکو دیدار کند موضوعی که مدودف می گوید نیازی به نگرانی امریکایی‌ها نیست

کد خبر 84926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز