همشهری‌آنلاین: تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی بیانگر گردو غبار در غرب، جنوب و برخی مناطق شمال‌غرب و مرکز کشور می‌باشد.

به گزارش سازمان هواشناسی گرد و خاک موجود در نوار غربی کشور به‌تدیج طی 24 ساعت آینده گسترش می‌یابد و تا اواخر روز یک‌شنبه 14 تیر در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، جنوب‌ آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی و با شدت کمتر در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ادامه می‌یابد و سبب کاهش دید افقی در این مناطق می‌گردد.

از این رو توصیه می‌شود در این مدت از تردد غیر ضروری در این استان‌ها پرهیز گردد.

همچنین این سازمان اعلام کرد طی روزهای آینده در بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نمی‌باشد.[مفاهیم: ریز گرد چیست]

بر اساس این گزارش از روز دوشنبه با نفوذ زبانه پرفشار روی نوار شمالی کشور در سواحل شمالی، شمال‌غرب و برخی مناطق شمال‌شرق کشور بارش و افت نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است هوای استان تهران روز یکشنبه 14 تیر صاف در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی و برای روز دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی و در ارتفاعات نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود

کد خبر 84849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز