سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به جاری شدن سیلاب در 3 استان هشدار داد

به گزارش ایسنا، نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر گذر متناوب جریانات‌تراز میانی جو از نوار‌شمالی کشور در سه روز آینده است، بنابراین برای مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق وزش باد و بتدریج در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. [شمال‌غرب و سواحل خزر در آستانه بارش پراکنده]

همچنین تا روز جمعه به علت گذر جریانات کم‌دامنه مرطوب جنوبی از جنوب شرق کشور برای جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان ابرناکی گاهی رعد و برق رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین در اخطاریه‌ای اعلام کرد: بارش باران همراه با رعد و برق در بخش‌های شمالی آذربایجان غربی در بعدازظهر و شب سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و سیلاب در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه به علت تشدید بارش در گیلان و غرب مازندران آب گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

شایان توجه است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ابتدا در شمال‌غرب و سپس در استانهای حاشیه دریای خزر دمای هوا بین 3 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را در روز چهارشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط نیمه‌ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف گاهی با وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی شده است که دمای هوا در روز پنجشنبه نسبت به چهارشنبه در پایتخت بدون تغییر باقی می‌ماند.

کد خبر 86498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز