دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور از وقوع پدیده گرد و خاک در نواحی جنوب‌غرب و غرب کشور‌، به علت مهیا شدن شرایط ایجاد گرد و خاک در عراق، خبر داد.

‌به گزارش ایلنا، طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور، تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی، نفوذ هوای خنک و گذر متناوب شارش‌های (جریانات) ناپایدار تر‌از میانی را از نوار شمالی کشور نشان می‌دهد که پیامد آن بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه شمالی البرز و به طور خفیف شمال شرق خواهد بود که تا روز سه‌شنبه تداوم دارد.

‌بنابراین گزارش در نواحی جنوب غرب کشور نیز در این مدت، پدیده غالب وزش باد، و برای امروز 19 مرداد و فردا‌ سه‌شنبه 20 مرداد، گرد و خاک خواهد بود. [مفاهیم: ریز گرد چیست؟]

این گزارش حاکی است با مهیا شدن شرایط ایجاد گرد و خاک در عراق و شرق سوریه، وقوع این پدیده در نواحی جنوب غرب و غرب کشور از اواخر امروز تا پایان سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش سه‌شنبه و چهارشنبه با تقویت نسبی جریانات ماسونی در جنوب شرق، بارش پراکنده در نواحی شرق کشور دور از انتظار نیست.

‌بنابراین گزارش وضعیت هوای شهر تهران تا 24 ساعت آینده، گاهی نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات و افزایش ابر در ارتفاعات و در برخی ساعات وزش باد، پیش‌بینی می‌‌شود‌.

بیشینه و کمینه دما در تهران طی 24 ساعت آینده به ترتیب 35+ و 24+ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کد خبر 87499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز