مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران در حوزه محیط زیست گفت: در پی افزایش آلودگی هوا از صبح دوشنبه ایستگاه‌های ثابت و سیار اورژانس شرکت شهر سالم در میادین اصلی شهر مستقر شده و اقدام به توزیع ماسک و امداد رسانی به شهروندان کردند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب اظهار داشت: در دو روز گذشته هوای شهر تهران به لحاظ میزان ذرات معلق در شرایط نامطلوبی قرار گرفته و این پدیده جوی که تا پیش از این استان‌های مرزی را تحت تاثیر قرار می‌داد به سمت فلات مرکزی و تهران گسترش یافته است.

وی گفت: در سال‌های گذشته کشورهای ایران، عراق و عربستان سرمایه گذاری مشترک برای مالچ پاشی بیابان‌ها و جلوگیری از این پدیده جوی داشتند اما در سال‌های اخیر این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در روز گذشته و امروز اکثر ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران میزان بالای آلاینده ذرات معلق را نشان داده‌اند که در این راستا کمیته‌ای در شهرداری تهران به منظور اطلاع رسانی و انجام برخی اقدامات شکل گرفت.

حیدرزاده ادامه داد: در این راستا اطلاع رسانی به شهروندان به منظور کاستن از سفرهای درون شهری به ویژه در مورد سالمندان، بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، کودکان و جانبازان شیمیایی از طریق رادیو صدای شهر، سایت سما و اطلاع رسانی محلی از طریق شورایاران به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: از صبح امروز ایستگاه‌های ثابت و سیار اورژانس شرکت شهر سالم نیز در میادین اصلی شهر مستقر شده و اقدام به توزیع ماسک و امدادرسانی به شهروندان کردند.

وی با اشاره به اینکه در سه ساعت آغاز به کار ایستگاه‌های اورژانس شهرداری بیش از 10 هزار ماسک بین شهروندان توزیع شده است گفت: در میادین شمالی شهر نیز از طریق این ایستگاه‌ها به شهروندان توصیه اکید شد که از کوهپیمایی و انجام فعالیت شدید بدنی در این شرایط جوی خودداری کنند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه مردم استان خوزستان نزدیک به یکسال است که با این مشکل به صورت بسیار گسترده تر دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: این موضوع بحرانی است که باید در مبداء مدیریت می‌شد و سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت بهداشت باید فکر اساسی برای حل این معضل بکنند و گزارشی از اقدامات پیشگیرانه خود برای جلوگیری از بروز این شرایط را به مردم ارائه کنند. در شرایط کنونی هیچ راه حلی جز به حداقل رساندن سفرهای درون شهری شهروندان وجود ندارد.

مشاور شهردار تهران در ادامه اظهار داشت‌: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی از اواخر امشب از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد اما ذکر این نکته ضروری است که این پدیده مرتبا تکرار می‌شود و باید با اتخاذ تدابیر ویژه این مشکل را در مبداء حل کرد.

کد خبر 84967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز