گروه اقتصادی: با ایجاد 5/4 میلیون فرصت شغلی در برنامه چهارم توسعه تا پایان این برنامه نرخ بیکاری در کشور 4 درصد کاهش می‌یابد.

این در حالیست که طبق برنامه چهارم توسعه باید سالانه 900 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، اما ظاهراً مسئولان وزارت کار برای تحقق سالانه یک میلیون فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در صورت عدم تحقق اهداف یک سال، بار آن به سالهای بعد موکول نشود.

تصمیم مسئولان دولت نهم در شرایطی اتخاذ شده است که در سال گذشته از محل اعطای وام‌های خوداشتغالی به توفیق در زمینه حل مشکل بیکاری نرسیده‌ایم و از این رو بود که  امسال بحث راه‌اندازی بنگاه‌های زودبازده اقتصادی مد نظر قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی منابع انسانی و سیاست‌گذاری اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی  در این زمینه با تأکید بر اینکه تجربه تلخ وام خود اشتغالی در تسهیلات بنگاه‌های کوچک تکرار نخواهد شد، به همشهری گفت: امکان تکرار تجربه وام‌های خود اشتغالی درباره تسهیلات بنگاه اقتصادی کوچک و زود بازده وجود ندارد.

جواد  فرشباف ماهریان با تأکید بر لزوم وجود سیستم نظارتی در هدایت صحیح مسیر تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زود بازده ، اظهار کرد: سیستم نظارتی قوی بر نحوه ارائه تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زود بازده وجود دارد. در واقع  سازمان‌های کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استانها هر 10 روز یک‌بار گزارش عملکرد خود را در ارائه تسهیلات و روند نظارت بر طرحها به ستاد مرکزی اعلام می کنند.

وی افزود: در ابتدا تمام رقم تسهیلات به ارائه دهنده طرح پرداخت نمی شود ، بلکه رقم تأیید شده تسهیلات برای طرح مورد نظر با در نظر گرفتن توسعه کار به تدریج پرداخت می‌گردد . همچنین سیستم بانکی، سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای استان و سایر دستگاه‌های اجرایی بر پیشرفت طرحها نظارت دارند.

کد خبر 8474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز