دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

افروز پورهاشمی: وزیر کار و امور اجتماعی گفت:برای اشتغالزایی در سال جاری 15 هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که با آن نمی‌توان یک میلیون فرصت شغلی را در کشور ساماندهی کرد.

وی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار کشور در اشتهارد گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی درستی در زمینه اشتغال در کشور انجام می‌شد باید طی 27 سال اخیر با صرف 65 میلیارد دلار 30 میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌گردید که عملاً این اتفاق روی نداد.

جهرمی‌ اظهار کرد: ‌این در حالی است که برای اشتغالزایی در سال جاری 15 هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که با آن نمی‌توان یک میلیون فرصت شغلی را در کشور ساماندهی کرد.

وی تحقق این هدف را نیازمند صرف حداقل 30 تا 40 هزار میلیارد ریال بودجه دانست و گفت: البته بر اساس سنجش شاخص‌ها به صورت ماهانه می‌توان گفت از شهریورماه سال گذشته تا امسال محیط کسب وکار تغییر مثبتی داشته است به نحوی که در پنج ماه گذشته میزان تقاضا برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی بیش از360 مورد بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 ایجاد50 هزار شغل در شهرهای صنعتی
در کنار این اظهارنظرها، معاون وزیر صنایع همچنین در خصوص تعداد کل شهرک‌های صنعتی کشور گفت: هم‌اکنون 465 شهرک صنعتی در کل کشور داریم که ‌از این تعداد 335 شهرک به بهره‌برداری رسیده‌اند و مابقی در حال آماده‌سازی، مرحله تملیک زمین و تامین زیرساخت‌ها هستند که تا پایان برنامه چهارم کلاً واگذار خواهند شد. وی ادامه داد: 166 واحد صنعتی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی هم در حال تحویل‌گیری برای ارائه خدمات هستند.

وی تعداد واحدهای قابل استقرار در این شهرک‌ها را هم 2 هزار واحد تولیدی با ایجاد بیش از50 هزار شغل در سال جاری عنوان کرد و گفت:‌ برای اشتغال‌های زودبازده نیز حدود 500 کارگاه ساخته شده تحویل متقاضیان خواهیم داد که این کارگاه‌ها در قالب مجتمع‌های کارگاهی در نزدیکی شهرستان‌ها و مراکز سکونتی ایجاد خواهند شد.

کد خبر 4384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز