سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

اوایل که تاکسی‌های تپل مپل و جادار ون به سطح شهر آمد، هم مشکل کمبود تاکسی تا حدودی رفع شد و هم نرخ تاکسی کمی رژیم گرفت.

برای نمونه ون‌‌هایی که بین 10 تا 12 نفر را در یک سفر جابه‌جا می‌کردند و از طول صف تاکسی می‌کاستند نرخ کرایه‌شان هم چند درصدی کمتر از باقی تاکسی‌ها بود.

اما این روز‌ها برخی راننده‌های تاکسی‌های ون نه تنها کمتر از معمول کرایه نمی‌گیرند بلکه از باقی همقطاران خود نیز کرایه‌ بیشتری دریافت می‌کنند. برای نمونه کرایه مسیری که برای تاکسی‌های معمولی 325 تومان در نظر گرفته شده برای ون‌ها 225 تومان برچسب خورده است، حال آنکه آنها نرخ 325 تومانی مسیر را گرد کرده و 350 تومان از مسافران کرایه دریافت می‌کنند.

به گفته شهروندان و مطابق تجربیات نگارنده، آنها در پاسخ به اینکه چرا نرخ کرایه شما در برچسب روی شیشه، 225 تومان درج شده ادعا می‌کنند که این اشتباه چاپی است. حال آنکه عقل حکم می‌کند نرخ مسیری که برای تاکسی‌های عادی 325 تومان است به درستی برای آنها 225 تومان در نظر گرفته شده است.

برخورد با زباله‌اندازها

وصف تنگه واشی را  که شنیده‌اید؛ هر کس بخواهد از این منطقه تردد کند باید کفش‌هایش را در بیاورد و گرنه حسابی خیس می‌شود. حالا وصف آبگیر بودن برخی کوچه و خیابان‌های شهر نیز همین‌طور است.

با این تفاوت که اینجا دیگر نمی‌شود کفش‌ها را از پا در آورد و به راحتی به آب زد. معمولا اگر باران نباریده‌ باشد دلیل به وجود آمدن این تنگه واشی‌های خیابانی جمع شدن زباله‌هایی است که برخی شهروندان بی‌توجه به حقوق‌ شهروندان دیگر در جوی‌ها ریخته‌اند.

این زباله‌‌ها ذره ذره  جمع می‌شوند وانگهی تلنبار شده و خیابانی را آلوده می‌کنند. البته در کنار این معضل بوی بد ناشی از زباله‌ها به ترافیک ناشی از حرکت آهسته خودروها اضافه می‌‌شود و در نتیجه یک نارضایتی همگانی می‌ماند برای ساکنان محل.

با توجه به این مقدمات اهالی شهر معتقدند برای جلوگیر ی از بروز چنین مشکلاتی باید با  زباله‌اندازها برخورد جدی‌تری صورت گیرد.

باز هم مشکل تکراری ثبت‌نام

با اینکه آموزش و پرورش اعلام کرده است، ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی باید بدون پیش‌شرط معدل انجام شود، گزارش‌های رسیده از برخی والدین از نقض این قانون خبر می‌دهد.

با به پایان رسیدن امتحانات دانش‌آموزان، به تدریج روند ثبت‌نام آنها برای سال آینده تحصیلی آغاز می‌شود و این در حالی است که تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی مدارس دولتی ثبت‌نام دانش آموزان با معدل بالاتر را در اولویت قرار می‌دهند.

به این ترتیب والدین دانش‌آموزانی که معدل پایین‌تری دارند، برای ثبت‌نام  فرزندانشان دچار سردرگمی می‌شوند. با توجه به اطلاعیه‌های صریحی که در این مورد منتشر شده، بهتر است نظارت دقیق‌تری بر روند ثبت‌نام دانش آموزان وجود داشته باشد تا والدین مانند سال‌های قبل دچار این مشکل تکراری نشوند.

بیماری واگیردار خودپرداز‌ها

خرابی دستگاه‌های خودپرداز گاهی مانند یک بیماری واگیردار به اغلب دستگاه‌های یک خیابان یا منطقه سرایت می‌کند و به این ترتیب شهروندان را برای انجام امور بانکی از این طریق دچار مشکل می‌کند.

برای مثال گاهی صفحه نمایشگر همه دستگاه‌های خودپرداز یک خیابان دچار مشکل می‌شود و این نقص تا مدت‌ها ادامه دارد. این درحالی است که دستگاه‌های خودپرداز نقش بسزایی در کاهش مراجعه‌های حضوری به بانک‌ها ایفا می‌کنند و اخیرا  بسیاری از امور بانکی نظیر پرداخت قبوض آب و برق هم از این طریق انجام می‌شود.

با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها در صرفه‌جویی زمان و سهولت انجام عملیات بانکی، خوب است که هرچه سریع‌تر در جهت رفع مشکلات مربوط به این دستگاه‌ها اقدام شود.

کد خبر 84612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز