چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

آنهایی که صبح‌ها، زودتر از خانه خارج می‌شوند، بارها منظره نان‌های پشت در مانده را مشاهده کرده‌اند که یک نگرانی بهداشتی جدی است.

نان‌های پشت در مانده به آن دسته از نان‌هایی گفته می‌شود که توسط رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها به نانوایی‌ها سفارش داده می‌شوند اما زودتر از اینکه آنها آغاز به کار کنند به مقصد می‌رسند و به همین دلیل پشت در رستوران یا سوپرمارکت روی پله یا حتی سنگفرش پیاده‌رو در انتظار باز شدن مغازه می‌مانند.

این در حالی است که این سطوح بسیار آلوده هستند و تنها عایق بین نان‌ها و سطح پیاده‌رو یک کیسه پلاستیکی است. از سوی دیگر در خیلی از موارد در کیسه‌های پلاستیکی حاوی نان به خوبی محکم نشده و این امر راه انتقال آلودگی‌ها را هموارتر می‌کند.

این در حالی است که با ارسال بموقع نان‌ها برای مشتری می‌توان از پشت در ماندن آنها و نگرانی‌هایی که در مورد به خطر افتادن سلامت نان ایجاد می‌شود، جلوگیری کرد.

غافلگیری دربزرگراه

نقص فنی خودرو یکی از مشکلاتی است که هرازگاهی دامن خودرو‌ها را می‌گیرد و رانندگان آنها را دچار مشکل می‌کند. این در حالی است که محل خراب شدن خودرو هم می‌تواند یک مشکل اضافی برای رانندگان ایجاد کند و آن برخورد سایر خودروها با خودروی دچار نقص فنی است.

به عنوان مثال در صورتی که خودرو سر پیچ یا در بزرگراه دچار نقص فنی شود و قادر به حرکت نباشد، به ویژه در تاریکی شب، مشکلات جدی به وجود می‌آورد.

هرچند اغلب خودرو‌هایی که به تازگی تولید می‌شوند، شامل تجهیزات هشداردهنده مانند مثلث شبرنگ هستند اما برخی خودرو‌ها هم این تجهیزات را ندارند و به همین دلیل احتمال برخورد سایر خودرو‌ها به آنها وجود دارد.

به همین دلیل توصیه می‌شود در صورتی که این تجهیزات وجود ندارد، دست کم چراغ‌های خودرو و فلاشر  روشن گذاشته شوند و از وسایل هشدار دهنده در فاصله چند متری پشت خودرو استفاده شود تا توجه سایر رانندگان جلب شود و با خودرو متوقف شده برخورد نکنند.

معجزه پودر برای جوراب‌ها

با اینکه شب‌بو نام گلی است که بوی آن هر رهگذری را از خود بیخود می‌کند اما گاهی اوقات این نام را به افرادی که جوراب‌های بدبویی نیز دارند می‌دهند. به هر حال در هر مکانی از این شب‌بو‌ها پیدا می‌شوند.

آنها عادت ندارند‌ جوراب‌هایشان را بشویند و به همین دلیل همیشه بینی دیگران را می‌آزارند. البته این شب‌بوها در محل کار نیز حضور دارند و وقتی حسابی صدای همکاران خود را در می‌آورند که کفش‌هایشان را هم در می‌آورند.

آنها با این توجیه که با کفش راحت نیستند به خود اجازه می‌دهند بوی جوراب‌هایشان تا چند ده‌متری پراکنده شود. اگرچه به توصیه پزشکان استفاده طولانی مدت کفش برای سلامت مضر است اما به توصیه آنها باید تمیز بودن جوراب‌ها را نیز اضافه کرد.

برای آنها که به صورت ارثی پا‌های بدبویی‌ دارند نیز توصیه می‌شود از پودر‌ها و سایر دارو‌های ضدباکتری‌های پا استفاده کنند. مقدار اندکی از این پودر‌ها در داخل کفش‌ها به قول معروف معجزه می‌کند و دیگر از بوی بد پا خبری نیست.

دوچرخه‌های فرسوده

در حالی که تمام مسئولان مسائل شهری  برای استفاده شهروندان از دوچرخه برنامه‌ها و بودجه‌های گوناگونی در نظر گرفته‌اند برخی کم‌کاری‌ها در بوستان‌های شهر موجبات فاصله گرفتن شهروندان از این وسیله می‌شود.

برای نمونه پیست‌ دوچرخه‌ سواری چیتگر از هر نوع جاذبه‌ای برخوردار است به جز دوچرخه. این محل زیبا و مورد علاقه خانواده‌های پایتخت‌نشین یکی از ایراد‌هایی که دارد نبود دوچرخه‌های سالم و قابل استفاده است.

مسئولان کرایه دوچرخه بدون توجه به سلامت دوچرخه‌ها آنها را کرایه می‌دهند و گاه‌گاه درنبود ترمز و زنجیر سالم حوادثی برای شهروندان به وجود می‌آید.

کد خبر 84696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز