چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

هرچقدر هم که در زندگی روزمره با دقت باشید، گاهی پیامد‌های بی‌دقتی دیگران دامنگیر شما می‌شود

یکی از نمونه‌های این بی‌دقتی، حرکت تاکسی و اتوبوس پیش از پیاده شدن کامل مسافر است که موجب می‌شود مسافر بیچاره میان زمین و آسمان معلق بماند یا اگر خیلی خوش‌شانس باشد قبل از کشیده شدن روی آسفالت خیابان روی زمین بیفتد.

عجله برخی از مسافربر‌ها برای حرکت و جریمه نشدن به علت توقف در محل «توقف مطلقا ممنوع» یا بی‌توجهی برخی رانندگان اتوبوس به آینه‌های بغل از جمله دلایلی است که موجب می‌شود مسافران در حال پیاده شدن از وسیله نقلیه دچار آسیب‌دیدگی شوند.

این در حالی است که مسافران تصور نمی‌کنند در هنگامی که آنها در حال پیاده شدن از اتوبوس یا تاکسی هستند، وسیله نقلیه به حرکت درآید. توقف کامل در محل مناسب، دقت راننده به آینه و صبر کردن تا پیاده شدن کامل مسافر از جمله اقداماتی است که می‌تواند از چنین سوانحی جلوگیری کند.

هفت خوان نام نویسی در مدارس

با پایان گرفتن امتحانات دانش آموزان، از همین حالا بحث داغ ثبت‌نام در مدارس بین خانواده ها به‌راه افتاده است . این در حالی است که اغلب خانواده‌ها تمایل دارند فرزندان‌شان را در بهترین مدرسه ثبت نام کنند اما برخی قوانین سختگیرانه این روند را با مشکل مواجه کرده است.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند برخی مدارس ضمن در نظر گرفتن شرط معدل و امتحان ورودی از والدین هم امتحان می‌گیرند و چنین قوانینی، ثبت نام در این مدارس را به عبور از هفت خوان رستم تبدیل کرده است.

به گفته آنها در شرایطی که قرار است فرزندان آنها در مدارس تحصیل کرده و تحت تعلیم معلمان دلسوز قرار گیرند، مشخص نیست آزمون والدین چه نتیجه‌ای دارد.

از سوی دیگر حتی این احتمال وجود دارد که در صورت مردودی والدین در این امتحان، فرصت ثبت‌نام فرزند آنها در مدرسه هم از بین برود. بهتر است این مدارس به جای سختگیری در مورد والدین بیشتر به توانایی‌های دانش‌آموزان توجه کنند.

بار کج، برادر ترافیک

در مثل‌ها آمده‌ که بار کج به منزل نمی‌رسد و سگ زرد برادر شغال است اما دیدن تصویری که ‌هادی حنفی برای ما ارسال کرده نشان می‌دهد که بارکج نه تنها به منزل نمی‌رسد بلکه آنقدر روی زمین می‌ماند و به قدری ترافیک را گره می‌زند که می‌توان آن‌را برادر ترافیک نیز دانست.

استناد این موضوع نیز به بار‌هایی است که برخی رانند‌ها یا دارندگان چرخ‌دستی در سطح خیابان جابه‌جا می‌کنند. آنها بدون توجه به حد و اندازه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به جابه‌جایی بار در خیابان‌ها اقدام به این کار می‌کنند و بخشی از دلایل سنگین شدن ترافیک شهر را به خود اختصاص می‌دهند.

البته خطرات ناشی از این نوع جابه‌جایی‌ها نیز بر هیچکس پوشیده نیست؛ به طور حتم راننده‌‌ای که یکباره با یک چرخ‌دستی یا اجناسی که روی زمین پخش شده مواجه شود به سختی می‌تواند کنترل وسیله نقلیه خود را حفظ کند.

 تصادفات رفتگران

چند روز پیش دوباره رسانه‌ها اعلام کردند که بی‌احتیاطی‌های راننده‌ها موجب شد یک رفتگر زحمتکش دیگر نیز در تصادف رانندگی فوت شود. درصد تصادفات منجر به فوت بین رفتگران شبکار، همچنان زیاد است. این در حالی است که لباس‌های آنها مجهز به شبرنگ‌هایی است که از فاصله دور نیز قابل مشاهده است.

با وجود این آمار بالای تصادفات آنها نشان می‌دهد راننده‌ها در ساعات خلوت نیمه‌شب و نزدیک به صبح با سرعت بالایی رانندگی می‌‌کنند و به همین دلیل در مواجهه‌ با رفتگران نمی‌توانند عکس‌العمل مناسبی نشان دهند؛

به طور حتم در صورت طراحی برنامه‌هایی برای جلوگیری از تصادفات این مقطع از شبانه‌روز، شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

کد خبر 84205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز