همشهری آنلاین: شورشیان طالبان در پاکستان با افزایش حملات دولتی در مناطق قبایلی اعلام کرد که دیگر به معاهده صلح با اسلام‌آباد پاینبد نخواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورشیان طالبان در پی افزایش تلاش‌های نیروهای ارتش پاکستان برای حذف شبه ‌نظامیان از مناطق قبیله‌ای پاکستان اعلام کردند که معاهده صلح با دولت پاکستان را لغو کرده‌اند.

طالبان از ادامه حملات موشکی و تلاش‌های ارتش پاکستان در جهت پاکسازی مناطق قبیله‌ای به عنوان عامل اصلی این تصمیم یاد کردند.

پیشتر پاکستان معاهده صلحی را با شورشیان در مناطق قبیله‌ای امضا کرده بود تا شبه نظامیان به حملات خشونت بار خود علیه نیروهای امنیتی پاکستان پایان دهند.

از سوی دیگر پاکستان اعلام کرد: سامانه‌های فرماندهی و کنترل سلاح‌های هسته‌ای این کشور کاملا بومی است و گزارش یک روزنامه پاکستانی را در مورد کمک مالی آمریکا به نوسازی زرادخانه هسته‌ای این کشور تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان گفت: ما خود توانایی مراقبت از سلامت و امنیت دارایی های استراتژیک خود را داریم و به دنبال توصیه هیچ کارشناس آمریکایی در این زمینه نیستیم.

عبد‌البسیط  گزارش روزنامه پاکستانی داون را مبنی بر اینکه آمریکا در حال کمک به نوسازی زرادخانه هسته‌ای پاکستان است، تکذیب کرد.

کد خبر 84574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز