همشهری آنلاین: درگیری ارتش پاکستان و نیروهای شبه نظامی در مناطق مختلف این کشور 70 کشته و تعداد نیز مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه پاکستان تایمز، منابع امنیتی پاکستان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردند که در جریان درگیری نیروهای دولتی این کشور و نیروهای شورشی در مناطق مختلف پاکستان بویژه در مناطق ملکند، بانو و وزیرستان جنوبی حداقل 66 تن از نیروهای شورشی کشته شدند.

بر اساس بیانیه‌ای که روز گذشته از سوی نیروهای اطلاعات و جاسوسی پاکستان منتشر شد حداقل 4 تن از نیروهای ارتش در درگیریهای نظامی با شبه نظامیان در مناطق مذکور کشته و بیش از 14 تن نیز مجروح شدند.

مناطق دوردست وزیرستان که مرکز شبه‌نظامیان القاعده و طالبان در پاکستان است و در روزهای گذشته شاهد درگیری نیروهای نظامی دولتی و شبه نظامیان بود در حال تبدیل شدن به منطقه جنگی بعدی در جنگ با شورشیان است.

براساس اظهارات مقامات پاکستانی و غربی تاکنون درگیریها و کشمکشهای فراونی بین نیروهای دولتی و شبه نظامی در وزیرستان بوجود آمده است اما دولت پاکستان در صدد است تابستان امسال حمله نظامی تمام عیاری علیه شبه نظامیان القاعده و طالبان به اجرا در آورد که مطمئنا بسیار قدرتمند تر و مهلک تر از تمام عملیاتهای نظامی جاری در دره سوات خواهد بود.

سران کشورهای غربی بطورمستمر می‌گویند که برنامه‌های تروریستی بین‌المللی وزیرستان در حال افزایش است در حالی که این منطقه پناهگاهی برای شبه نظامیان افغانی و رهبران القاعده احتمالا اسامه بن لادن و ایمن الظواهری معاون وی است.

وزیرستان جنوبی بخشی از مناطق قبیله‌نشین و مرزی پاکستان در نزدیکی افغانستان است که تعداد زیادی از بیت الله محصود دشمن شماره یک دولت پاکستان و طرفداران مسلحش در آن زندگی میکنند.

نیروهای ارتش پاکستان در حال حاضر برای پایان دادن به حضور نیروهای القاعده و طالبان در دره سوات آماده می‌شوند همانطور که روزهای قبل اعلام کردند در دو سه روز آینده این امر محقق خواهد شد و در سوات از نیرهای شبه نظامی مخالف دولت پاکسازی خواهد شد.
این در حالی است که علاوه بر این منطقه دو منطقه باجور و موهمندکه بخشی از مناطق قبیله‌ای است در تسلط نیروهای طالبان قرار دارد.

کد خبر 83357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز