همشهری‌آنلاین: وزیر اطلاعات با اشاره به نقش سفارت انگلیس در اغتشاشات اخیر تهران از بازداشت تعدادی از نیروهای این سفارتخانه خبر داد و گفت:

تعدادی از این افراد بعد از تحقیقات اولیه نگهداری و برخی دیگر نیز آزاد شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محسنی اژه‌ای افزود: سفارت انگلیس در جریانات و اغتشاشات اخیر هم از طریق رسانه‌ها و هم از طریق نیروهای محلی خود نقش مهمی داشته است.

وزیر اطلاعات به تحرکات نیروهای محلی انگلیس در صحنه اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: از جمله کارهایی که این سفارتخانه انجام داده این بود که تحت پوشش نیروهای محلی، افرادی را در بین اغتشاشگران می‌فرستاد و مطالب مورد نظر خود را هم به آنها و هم به جامعه القا می‌کرد. [اخراج دیپلمات‌های ایرانی و انگلیسی از لندن و تهران]

وی افزود: آنها با استفاده از بعضی اغتشاشگران احیانا اخباری را در این زمینه جمع‌آوری می‌کردند که تعدادی از کسانی که به صورت مشخص در این اغتشاشات بودند شناسایی و از آنها فیلم و عکس تهیه شده است.

محسنی اژه‌ای به احضار افراد شناسایی شده در اغتشاشات اخیر که به عنوان کارمند محلی سفارت انگلیس مشغول فعالیت بوده‌اند اشاره کرد و گفت: تعدادی از این افراد که فیلم و عکس از آنها در اغتشاشات اخیر تهیه شده بود احضار شدند که در نهایت بعد از تحقیقات اولیه، برخی از آنها آزاد و برخی هم نگهداری شده‌اند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مردم صفشان را از اغتشاشگران اخیر جدا کرده‌اند افزود: از این به بعد اگر افرادی بخواهند به خیابان‌ها بیایند قطعا خود مردم و به طور طبیعی نیروهای انتظامی با آنها برخورد می‌کنند

کد خبر 84452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز