گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با ضروری دانستن تفکیک بین آشوبگران و مردم معترض به نتیجه انتخابات تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای اعتراض قانونی وجود ندارد

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات شامگاه یکشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که مهر به آن اشاره کرد،به طرح  دیدگاه‌های خود درباره برگزاری انتخابات و مسائل قبل و بعد از آن پرداخت.

محسنی اژه‌ای گفت: من قاطعانه می‌گویم که تقلب سازمان یافته مؤثر در نتیجه انتخابات به هیچ وجه صورت نگرفته است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگویش، خبر داد: وزارت اطلاعات کسانی را که به‌صورت سازمان‌یافته و هدفمند در پی استفاده از فرصت انتخابات بودند و طرفدار نامزدها هم نبودند، شناسایی و برخی از آنها هم که از طریق سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اس‌ام‌اس‌ها می‌خواستند اقداماتی کنند احضار کرد و به آنها تذکر داده شد.

وزیر اطلاعات در مورد شناسایی عوامل اغتشاش نیز گفت: با آنهایی هم که مشخصا در اغتشاشات حضور داشتند و از آنها فیلم گرفته شده بود برخورد شد و حالا باید ببینیم که ادامه کار با هماهنگی قوه قضاییه به کجا می‌انجامد.

محدودیتی برای اعتراض نیست

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با ضروری دانستن تفکیک بین آشوبگران و مردم معترض به نتیجه انتخابات گفت: نباید نامزدهای معترض به انتخابات دهم و هواداران و مردم معترض را در ردیف اغتشاشگران و گروه‌های تابلودار قرار داد.

اعتراض اولیه از طیف نخست بود که طبیعی است آنها می‌توانند از مسیر قانونی وارد شوند و اعتراض کنند و هیچ محدودیتی هم برای آن نیست.  وی افزود: ما راضی نیستیم که هیچ کس حتی یک شب هم به زندان برود یا خونی از دماغ کسی بیاید اما هر دستگاهی موظف است به وظیفه خود عمل کند.

زمینه محاکمه درست و حسابی

محسنی اژه‌ای همچنین از حضور و بروز و شناسایی «جریانی که هیچ‌یک از نامزدهای موجود را قبول نداشت» خبر داد و گفت: دشمن و مشخصا کشورهای آمریکا و انگلیس در این راستا برنامه‌های مختلفی را تحت پوشش‌های گوناگون نظیر آموزش اجرا کردند که افرادی مانند هاله اسفندیاری و جهانبگلو را در رابطه با این مسائل دستگیر کردیم اما دیدیم که زمینه محاکمه درست و حسابی اینها در دستگاه قضایی ما فراهم نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به توطئه‌های دشمن برای اخلال در روند انتخابات افزود: دو سه برنامه ضدامنیتی مشخص از اردیبهشت ماه تا روز انتخابات برنامه‌ریزی شده بود که شامل انفجار، ترور و تخریب‌های سازمان یافته بود.

هیچ مسئله ضدامنیتی نداشتیم

محسنی‌اژه‌ای همچنین با تاکید بر هماهنگی این وزارت‌اطلاعات با دیگر نهادهای مسئول، قبل و بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با هماهنگی سایر نهادها و با تمهیدات این وزارتخانه پیش از انتخابات و روز انتخابات هیچ مسئله ضدامنیتی به معنی خاص نداشتیم و به غیراز یکی دو حوزه خیلی کوچک که درگیری‌های مختصری بود، در تمام این چهل و چند‌هزار شعبه هیچ مسئله ضد‌امنیتی نداشتیم و اینها همه با همکاری مردم صورت گرفت.

وزیر اطلاعات سپس به نقش انگلیس در ناآرامی‌های پس از انتخابات اشاره کرد و افزود: سفارت انگلیس از مدت‌ها پیش برخلاف ضوابط، اقدام به استخدام بیش از اندازه کارمند محلی کرد و آنها را در جهت اهداف غیردیپلماتیک به کار گرفت.

سفارت انگلیس این کارمندان محلی را به‌طور مستقیم به میان اغتشاشگران وارد کرد تا آنها را به حادتر کردن اغتشاشات هدایت کنند و گزارش‌های خود را همراه با مونتاژ کردن صحنه‌های مختلف به سراسر دنیا مخابره کند

کد خبر 84526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز