یکشنبه ۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: بالاخره با گذشت یک ماه از آغاز فصل نقل و انتقالات، فدراسیون بسکتبال اسامی سهمیه‌های ملی را متشکل از 21 بازیکن برای عضویت در تیم‌های لیگ برتری اعلام کرد.

 از بین 21 بازیکنی که به عنوان سهمیه ملی قلمداد شدند نام 4 بازیکن دیده می‌شود که مدت‌هاست حتی در اردوهای آماده‌سازی هم به تیم ملی دعوت نشده‌اند. اعلام این اسامی واکنش تنی چند از بازیکنان از جمله بابک نظافت و پویا تاجیک کاپیتان سابق تیم ملی را به همراه داشت و آنها ضمن اعتراض به قرار گرفتن نام‌شان در این فهرست به فدراسیون بسکتبال معترض شدند. حسن نوربخش سرپرست تیم ملی و مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در همین ارتباط درباره ملاک و معیار معرفی سهمیه‌های ملی به مهر گفت: «سهمیه ملی به بازیکنان شاخصی در بالاترین سطح تعلق می‌گیرد، بازیکنانی که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی مورد تایید فدراسیون بسکتبال باشند.»

وی در پاسخ به این سئوال که چرا بازیکنانی نظیر بابک نظافت، موسی نبی‌پور، ایمان زندی و پویا تاجیک با وجود قرار داشتن در سهمیه ملی، به تیم ملی دعوت نمی‌شوند، گفت: «این 4 نفر بازیکنانی خوب، دوست‌داشتنی و قابل احترام برای ما هستند. آنها حتی از نظر تکنیکی و تاکتیکی هم مشکلی ندارند اما به هرحال معیارها برای انتخاب دعوت‌شدگان به تیم‌ملی فرق می‌کند.»

تکذیب خبر دعوت‌شدن معترضان

24 ساعت پس از معرفی 21 بازیکن فهرست سهمیه ملی و در حالی که بابک نظافت و پویا تاجیک به عدم حضور نام‌شان در این فهرست معترض شدند، خبر دعوت این دو به همراه ایمان زندی و موسی نبی‌پور عصر جمعه روی خروجی ایسنا قرار گرفت و خیلی‌ها این حرکت فدراسیون بسکتبال را به مثابه عقب‌نشینی مسئولان تهیه آن فهرست تعبیر کردند. در خبر اعلام شده نام 21 بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی آمده است که در میان دعوت‌شدگان نام تاجیک، نظافت، زندی و نبی‌پور هم دیده می‌شود. در مورد شرایط جدید با حسن نوربخش گفت و گو کردیم.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: «من هم‌اکنون از اردو بازگشته‌ام و چنین خبری اصلا صحت ندارد. تیم ملی روز دهم تیرماه عازم مسابقات بین‌المللی قطر می‌شود و صبح دیروز هم بازیکنان حاضر در اردو در آزمون آمادگی جسمانی در آکادمی ملی المپیک شرکت کردند و امروز عصر هم قرار است یک بازی تدارکاتی با تیم منتخب دانشجویان برگزار کنند.» وی درباره اعتراض برخی از بازیکنان که ملی‌پوش نیستند و نام‌شان در فهرست سهمیه ملی قرار گرفته است چنین واکنش نشان داد: «آنها می‌توانند برای بیان اعتراض خود به این موضوع به فدراسیون مراجعه کنند.»

در این بین به نظر می‌رسد که فعلا درهای تیم ملی به روی تنی چند از بازیکنان شایسته همچنان بسته است و با وجود بازیکنان مصدوم بسیار در اردوی تیم ملی فعلا امکان حضور این چند بازیکن در  اردوهای ملی نیست. پویا تاجیک بعد از بازی‌های آسیایی دوحه در حالی از تیم ملی کنار گذاشته شد که در زمره پدیده‌های بسکتبال ایران در یک دهه پیش بعد از خداحافظی بازیکنانی چون مصطفی هاشمی، محمد ایزدپناه، مهران حاتمی و ... قرار داشت.

بابک نظافت با وجود نمایش مقتدرانه در طول چند سال اخیر رقابت‌های لیگ برتر و در 2 سال اخیر در ترکیب تیم پتروشیمی مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار ندارد. ایمان زندی هم پس از حضور در المپیک دیگر به تیم ملی دعوت نشده است و موسی نبی‌پور هم به عنوان یکی از بازیکنان پست 5 سرنوشتی مشابه زندی دارد.

کد خبر 84392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز