جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

اینکه همه رستوران‌ها باید غذای با کیفیتی را به مشتری ارائه کنند و به وی احترام بگذارند، یک اصل کلی است که در اغلب رستوران‌ها رعایت می‌شود.

اما گاهی برخی رستوران‌ها دست به اقدامات جالبی می‌زنند که نشان می‌دهد نه تنها به کیفیت غذا‌هایشان توجه دارند و حقوق مشتری را رعایت می‌کنند، بلکه به سلامتی مشتری هم اهمیت می‌دهند.

به عنوان مثال در برخی از رستوران‌هاجای نمک و فلفل در نمکدان و فلفل‌پاش عوض شده است. در نگاه نخست شاید این تصور برای مشتری ایجاد شود که این اقدام به اشتباه صورت گرفته است، اما پس از پرس و جو مشخص می‌شود که مدیریت رستوران دستور داده با توجه به مضرات مصرف بیش از حد نمک، این پودر شور دوست‌داشتنی را به جای نمکدان با سوراخ‌های بیشتر در فلفل‌پاش بریزند که معمولا یک سوراخ دارد و به این ترتیب نمک کمتری از آن خارج ‌شود. خوب است که همه رستوران‌ها به مواردی از این دست توجه داشته باشند.

اسکیت در استخر

استخر یا حوض در اغلب بوستان‌ها حتی بوستان‌های کوچک هم به چشم می‌خورد تا افرادی که به پارک می‌آیند، بتوانند از منظره و صدای آب فواره‌‌ها درون حوض یا استخر استفاده کنند. این در حالی است که گاهی نه‌تنها فواره استخر‌‌ها خاموش است، بلکه حتی یک قطره آب هم در آن وجود ندارد.

در این بین در برخی استخر‌های بزرگ‌تر که بدون آب مانده‌اند شاهد آن هستیم که کودکان در حال بازی با اسکیت در استخر هستند و به این ترتیب به کف استخر آسیب‌های جدی وارد  می‌کنند. با توجه به اینکه برای مرمت استخرها باید هزینه سنگینی صرف شود، بهتر است نگهبانان بوستان‌ها از اسکیت‌بازی درون استخرهای بدون آب جلوگیری به عمل آورند.

پله‌های یکی در میان 

با اینکه در بوستان‌های شهر انواع و اقسام امکانات جدید برای استفاده شهروندان پیش ‌بینی شده است اما بی‌احتیاطی برخی افراد باعث شده پله‌های این بخش از شهر حسابی تخریب شود.

یکی در میان شدن این پله‌ها به حدی است که باید برای بالا رفتن  آنها را به اصطلاح دو تا یکی کرد. برخی کارگران برای جابه‌جایی‌ بار‌ها هیچ توجهی به سالم ماندن پله‌‌ها نمی‌کنند.

تعدادی از اسکیت‌بازان سنگین وزن نیز به قدری بی‌ملاحظه از روی این پله‌ها عبور می‌کنند که موجب لب‌پر شدن آنها می‌شود اما به هر حال علت اغلب این تخریب‌ها مناسب نبودن مصالح به کار رفته و بلند بودن لبه‌ پله‌هاست.

به طور حتم معیوب بودن این امکانات شهری به قدری می‌تواند برای سلامت شهروندان خطرناک باشد که طولانی شدن زمان رفع این نقیصه به هیچ‌وجه مطلوب نیست. به گفته شهروندان برای بهتر شدن فضای شهر باید پله‌های معیوب هرچه سریع‌تر تعمیر و در کنار آنها نیز مسیری برای عبور جانبازان و معلولان در نظر گرفته شود.

زشت و زیبا

تصویری که منوچهر نجابت، یکی از خواننده‌‌های روزنامه برای ما ارسال کرده است، یکی از پل‌های تازه افتتاح شده را نشان می‌دهد که اتفاقا طراحان آن، به زیبایی ظاهر آن نیز اهمیت داده‌اند. این در حالی است که در همان روز‌های نخست، روشن کردن آتش توسط راننده‌های مسافربر موجب سیاه شدن بخشی از این پل شده است.

این زشت و زیبایی‌ها باعث می‌شود شهروندانی که علاقه و توجه خاصی به مبلمان شهری اطراف محل کار و زندگی خود دارند مدام از مسئولان بخواهند تا با چنین متخلفانی برخورد کنند.

حال آنکه همه شاهد آن هستیم که با چنین تخلف‌هایی برخورد آنچنان جدی نمی‌شود و  حتی در میادین بزرگ شهر نیز برخی راننده‌ها و کارتن‌خواب‌ها هر شب با مقوا و چوب آتش روشن می‌کنند و علاوه بر زشت کردن چهره شهر، بوی بدی نیز در آن حوالی استشمام می‌شود.

کد خبر 84284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز