جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

در حالی که اخبار مربوط به تیراندازی‌های مدرسه‌ای در هفته‌های اخیر در آمریکا رو به کاهش می‌رفت

پنجشنبه گذشته تیراندازی در کالجی در آ‌یوای آمریکا، بار دیگر بحث این جنایت‌های  خونین را در صفحات حوادث روزنامه‌ها  داغ کرد. در جریان این حادثه خونین، یک دانشجوی جوان با اسلحه به کالج پزشکی‌ای که در آنجا درس می‌خواند رفت و مربی تیم فوتبال این کالج را به ضرب گلوله از پای درآورد. ساعت 8 صبح پنجشنبه گذشته مسئولان کالج آپلینگتون پارکرزبورگ در آیوای آمریکا در تماسی با مسئولان پلیس جنایی، آنها را در جریان تیراندازی مرگبار در اتاق ورزش کالج قرار دادند.

بر اساس این گزارش، یکی از دانشجویان با اسلحه به اتاق ورزش رفته و مربی فوتبال مشهور « ادی توماس » را به ضرب گلوله از پای درآورده بود. این در حالی بود که جوان تیرانداز بعد از این ماجرا بدون آنکه به دانشجویان شلیک کند از کالج خارج شده و متواری شده بود.

با  این گزارش، تیم بررسی صحنه جرم پلیس آیوا، به سرعت به محل حادثه رفت و تحقیقات خود را برای یافتن ردی از جوان تیرانداز آغاز کرد.

درنخستین مرحله با بازجویی از دانشجویانی که در محل حادثه حضور داشتند آنها گفتند که ضارب دانشجویی  به نام «مارک بروکر» بوده که تا مدتی قبل در تیم فوتبال کالج بازی می‌کرده  اما ادی چند مدت قبل نام وی را از فهرست تیم کالج خط زده است.

در حالی که بررسی‌ها نشان می‌داد عامل جنایت بعد از ورود به کالج، مستقیما به اتاق ورزش رفته و از فاصله نزدیک 4گلوله به ادی شلیک کرده است عملیات تعقیب متهم آغاز شد و تمامی مناطقی که احتمال می رفت  مرد جوان بعد از ارتکاب جنایت به آنجا برود تحت نظر قرار گرفت.

همزمان گروهی از ماموران به بررسی سوابق عامل جنایت پرداختند، این بررسی‌ها بیانگر آن بود که جوان تیرانداز، سوابق بسیار زیادی در زمینه مواد مخدر، ضرب و شتم و سرعت غیرمجاز دارد و سال گذشته نیز بر اثر این جرائم به 90 روز حبس تعلیقی محکوم شده است. وی مدتی قبل نیز به دلیل اختلالات روانی در یک بیمارستان بستری اما مدت کوتاهی بعد از بستری شدن ، از بیمارستان مرخص شده بود.

جنایتکاری با سرعت بالا

در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت، یک تیم گشت اتوبان در جنوب آیوا، هنگام بررسی وضعیت ترافیکی اتوبان متوجه خودرویی شد که با سرعت زیاد در حرکت بود.

هنگامی که ماموران خودرو را مجبور به توقف کردند دریافتند راننده خودرو همان جنایتکار فراری است که پلیس جنایی در تعقیب اوست و به این ترتیب وی به اتهام قتل ادی توماس، موفق‌ترین مربی فوتبال کالج‌های آمریکا در سال 2000، دستگیر شد.

انگیزه: هیچ خبری نداریم

جف السون از مسئولان پلیس آیوا در حالی که  این ماجرا را  مبهوت کننده می‌داند به آسوشیتدپرس گفت: جنایتکار جوان اکنون با قر ار وثیقه یک میلیون دلاری در بازداشت است.

او گفت هنوز نمی‌تواند بگوید انگیزه جنایتکار از قتل مربی فوتبال چه بوده و تا تحقیقات کاملی در این زمینه صورت نگیرد، مشخص نخواهد شد چرا وی اقدام به تیراندازی کرده است.

بنابراین گزارش، با اعلام خبر قتل مربی فوتبال، صدها نفر از مردم آیوا در استادیوم فوتبال این شهر گرد هم آمدند و مراسمی برای توماس برگزار کردند.

کد خبر 84280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز