چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

با گذشت 2 روز از جنایت خونین در روستای بیلگه در نزدیکی شهر ماردین ترکیه، بررسی‌ها نشان می‌دهد که عاملان قتل خونین، با انگیزه عشقی این جنایت را رقم زده‌اند.

دوشنبه شب گذشته در حالی که میهمانان بسیار زیادی برای شرکت در مراسم عقدکنان «سوگی چلبی»  دخترکدخدای روستای بیلگه به خانه وی آمده بودند، ناگهان چند مرد نقابدار که به مسلسل‌های اتوماتیک و نارنجک مسلح بودند وارد روستا شده و به محل برگزاری عروسی حمله‌ور شدند.مردان نقابدار به محض ورود به روستا با پرتاب نارنجک و شلیک‌گلوله میهمانان عروسی و ساکنان روستا را قتل عام کردند.

در جریان این ماجرای خونین حداقل 47 نفر به قتل رسیدند که 3 نفر از آنان زنان باردار بودند و تعداد زیادی از کودکان خردسال هم در میان کشته‌شدگان دیده می‌شوند.با گزارش این ماجرا، نیروهای امنیتی به سرعت منطقه را به محاصره درآوردند و تحقیقات اولیه برای شناسایی عاملان این جنایت خونین آغاز شد.

در همان ساعات اولیه وزیر کشور ترکیه از دستگیری 8 نفر از کسانی که با این حادثه در ارتباط بودند خبر داد. متهمان از اعضای طایفه‌ای بودند که با ساکنان روستای بیلگه کینه‌ای دیرینه داشتند اما سؤال مهم این بود که چرا آنها در زمان برگزاری مراسم دست به این جنایت زده بودند؟

انگیزه عشقی

با آغاز تحقیقات درباره این جنایت، روز گذشته مقامات امنیتی ترکیه که این پرونده جنجالی را بررسی می‌کنند اعلام کردند که این جنایت با انگیزه عشقی رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی آناتولی، به گفته این مقامات، اگر چه طایفه‌ای که خانواده‌عروس به آن تعلق داشت با طایفه حمله‌کنندگان اختلافات زیادی داشتند اما آنچه باعث شده است این جنایت رقم بخورد ازدواج سوگی چلبی – عروس- با یکی از اقوامش بوده است.

بنابرگزارش‌ها، وقتی خبر برگزاری مراسم عروسی این دختر به گوش یکی از جوانان طایفه رقیب که به این دختر علاقه داشت و قرار بود با وی ازدواج کند رسید، وی از چند جوان دیگر طایفه خواست تا او را برای انتقا‌مجویی خونین همراهی کنند و به این ترتیب آنها به مراسم عروسی حمله ور شدند و این جنایت خونین را رقم زدند.

عزاداری در محاصره مأموران پلیس

روز گذشته صدها نفر از بستگان قربانیان از سراسر ترکیه خود را به روستای محل جنایت رساندند تا در مراسم دفن آشنایان خود شرکت کنند. این در حالی بود که روستا به‌دلیل مسائل امنیتی تحت کنترل شدید ماموران پلیس قرار داشت.

به گفته خبرنگاران، به‌دلیل تعداد زیاد قربانیان، اجساد در مراسم ساده‌‌ای به خاک سپرده شدند و ساکنان روستای بیلگه برای دفن قربانیان مجبور شدند زمین را با تراکتور حفر کنند و قربانیان را در داخل گورهای کوچک به خاک بسپارند.

کد خبر 80784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز