گروه اجتماعی: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی جشنواره‌های مهدوی کشور با اشاره به نامگذاری سال 1388 به‌عنوان سال اصلاح الگوی مصرف و ضرورت پرهیز از موازی‌کاری به‌عنوان یک اصل عقلایی گفت:

امسال جشنواره‌های طلیعه ظهور، آخرین منجی و آینده روشن در یکدیگر ادغام شده و به‌صورت مشترک همزمان با نیمه شعبان از دهم تا بیستم آبان ماه در تهران و قم برگزار خواهد شد.

محمدحسین استاد آقا در نشست خبری ستاد هماهنگی جشنواره‌های مهدوی در شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: موضوع مهدویت و توجه به امام زمان‌(عج) پس از انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفت و با توجه به تاثیرگذاری انقلاب در سطح جهان، امروزه منجی و موعود در کشورهای غیراسلامی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی - هنری را از راه‌های ترویج فرهنگ مهدوی برشمرد و گفت: جشنواره‌های مختلفی در سال‌های اخیر به‌صورت بین‌المللی به موضوع مهدویت پرداخته‌اند که در حال حاضر 3 جشنواره طلیعه ظهور، آینده روشن و آخرین منجی که مهم‌ترین جشنواره‌های مهدوی کشور بودند، در قالب ستاد مشترک جشنواره‌های مهدوی اعلام هویتی جدید کردند و علاوه بر این بنیاد مهدی موعود‌(عج) و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای حضور در این ستاد اعلام آمادگی کردند.

مشاور وزیر ارشاد در معارف اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی جشنواره‌های مهدوی کشور خاطرنشان ساخت: ترویج معارف مهدوی در حوزه داخلی و بین‌المللی مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد هماهنگی جشنواره‌های مهدوی است که امیدواریم سایر جشنواره‌ها نیز به این ستاد بپیوندند.

وی با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را به جشنواره طلیعه ظهور در رشته‌های خوشنویسی، پوستر، نقاشی، نقاشی خط، تصویر‌سازی‌، شعر و داستان ارسال کنند.

کد خبر 84201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز