مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

خیابان ویلا، قصه خاص خودش را دارد. خیابانی تاریخی و قدیمی که به تعداد اهالی‌اش خاطره‌های شنیدنی و ماجراهای جذاب دارد.

خیابان ویلا

همشهری آنلاین- مهرشاد کاظمی، تهران‌پژوه : خیابانی که روزگاری پر بود از آژانس‌های هواپیمایی و هتل‌های گوناگون و به‌همین دلیل فروشگاه‌های صنایع دستی در این محدوده رونق داشت. اکنون هم رونق دارد. شاید برایتان جالب باشد که قصه واقعی و درست خیابان ویلا را بدانید. این خیابان براساس نام یک کارخانه دار ایتالیایی که اسمش «ویلا» بود تعیین شده است.

موسیو ویلا در پلاک ۱۷۳ خیابان فعلی که اکنون نجات اللهی نامیده می‌شود، کارخانه موزاییک‌سازی داشت. اما داستان اسم جدید این خیابان چیست؟ کامران نجات‌اللهی استاد دانشگاه امیرکبیر بود و هنگامی که در تحصن استادان و دانشجویان تهران درخیابان ویلا در کنار وزارت علوم شرکت کرده بود به‌ضرب گلوله کشته می‌شود. بعد از انقلاب خیابان ویلا می‌شود نجات اللهی.

شماره جدید مجله تهرانگرد، داستان‌های خیابان ویلا را برایمان بازگو می‌کند. تهرانگرد از تاریخچه خیابان ویلا می‌نویسد، فرهنگ و هنر این خیابان را پیش رویمان قرار می‌دهد. بناها، میراث فرهنگی، کلیساها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، بوستان‌ها و بیمارستان‌های این خیابان را معرفی می‌کند، مفاخر این محله را به ما می‌شناساند و در نهایت از هویت این خیابان کهن می‌گوید.

خیابانی که قرار بود گذرگاه صنایع دستی پایتخت شود. مجله تهرانگرد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مهرشاد کاظمی و سردبیری افشین امیرشاهی تهیه شده و می‌توانید به محتوای این مجله از طریق این نشانی دسترسی پیدا کنید: http://tehrangard-mag.ir

کد خبر 841634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha