سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

نیویورک: یک رستوران ایتالیایی در نیویورک برای جذب هرچه بیشتر مشتری دست به ابتکار جالبی زده است.

این رستوران چندی پیش یک آگهی منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود به تعدادی سرآشپز  زن که حتما در ایتالیا متولد شده و زندگی کرده باشند نیاز دارد.

پس از چاپ این آگهی تعدادی زن میانسال به این رستوران مراجعه کردند و مدیر رستوران آنهایی  را که سن بیشتری داشتند و حتی نوه‌دار هم بودند استخدام کرد. به این ترتیب این رستوران به رستوران مادربزرگ‌های سرآشپز مشهور شد و روز به روز مشتریان بیشتری پیدا کرد. به گفته مشتریان این رستوران، غذا‌هایی که این مادربزرگ‌ها می‌پزند، بسیار خوشمزه است.

تجارت تماشای وال‌ها

ایسلند: کارشناسان می گویند در حالی که روز به‌روز مخالفت‌های بیشتری با شکار وال‌ها که بزرگ‌ترین پستاندار‌های روی زمین هستند، ابراز می‌شود، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که تجارت تماشای وال‌ها توسط گردشگران و مردم عادی نسبت به شکار آنها سود بیشتری دارد.

محققان می‌گویند، این تجارت جهانی سالانه حدود 2‌میلیارد دلار درآمد دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در سال 2008 میلادی حدود 13 میلیون نفر در 119 کشور جهان برای تماشای وال‌ها با کشتی عازم اقیانوس‌ها شده‌اند.

به‌همین منظور مقامات قصد دارند با تبلیغات گسترده‌ تور‌هایی که تماشای وا‌ل‌ها را در برنامه‌های خود دارند، هم از این تجارت پرسود بهره‌مند شوند و هم از شکار بی‌رویه این پستاندار جلوگیری کنند. در یک دهه اخیر درآمد ناشی از تماشای وال‌ها به دو برابر افزایش یافته است.

وضعیت فوق‌العاده در دهکده

پاریس: به تازگی در یکی از دهکده‌های فرانسه که حدود 3 هزار نفر جمعیت دارد، وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است و مردم سعی می‌کنند در تاریکی شب از خانه‌هایشان خارج نشوند.

به گفته ساکنان این دهکده چند روزی است که حیوانات خانگی آنها به طرز مرموزی کشته یا مجروح می‌شوند و برخی از ساکنان هم از وجود یک سوسمار در این دهکده خبر می‌دهند.

این در حالی است که تا کنون جست‌وجو‌های نیرو‌های امدادی برای پیدا کردن این سوسمار به نتیجه نرسیده است. با وجود این، چند نفر از ساکنان دهکده اطمینان دارند حیوانی که دیده‌اند یک سوسمار عظیم‌الجثه بوده است.

به همین دلیل نیرو‌های امدادی از مردم خواسته‌اند که در هنگام تاریکی هوا در دهکده تردد نکنند. یکی از ساکنان دهکده که حیوان را از نزدیک دیده اما موفق نشده آن را به دام بیندازد، می‌گوید: این حیوان بر اثر گرسنگی زیاد وارد دهکده شده و به همین دلیل بسیار خطرناک است.

دستگیری مجرم با پیامک

نیوجرسی: ارسال پیامک به پلیس موجب به دام افتادن 2‌جوان معتاد شد. یکی از این جوان‌ها که به تازگی با یک قاچاقچی مواد مخدر ارتباط برقرار کرده بود از او شماره تلفن همراهش را گرفت تا از این طریق بتواند مواد مخدر تهیه کند.

اما این جوان یکی از رقم‌های شماره تلفن همراه او را به اشتباه در تلفن همراه خودش ذخیره کرد. چند روز بعد این جوان20 ساله در پیامکی که گمان می‌کرد برای این مواد‌ فروش ارسال می‌کند، اعلام کرد که به مواد مخدر نیاز دارد و آدرس محلی را که در آنجا بود هم در پیامک نوشت و ارسال کرد.

این درحالی بود که شماره تلفن مورد نظر متعلق به یک افسر پلیس بود که اتفاقا در مرخصی به سر می‌برد اما برای رسیدگی به این مورد خاص مرخصی‌اش را نیمه‌کاره رها کرد و برای دستگیری فرستنده پیامک عازم این محل شد. گفتنی است این جوان بلافاصله پس از مشاهده پلیس به جرمش اعتراف کرد.

کد خبر 84131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز