دوشنبه ۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

تگزاس: گزارش‌های پلیس حاکی از آن است، مردی که قصد داشت جریمه‌اش را با پول تقلبی پرداخت کند، به دام افتاد

این مرد بابت تخلف رانندگی جریمه شد و برای اینکه از توقیف خودرو‌اش جلوگیری کند، تصمیم گرفت جریمه‌اش را بپردازد. البته او به همین سادگی این اقدام را انجام نداد و پس از چند روز تلاش، فردی را پیدا کرد که در جعل اسکناس مهارت داشت.

او چند اسکناس جعلی از این مرد خریداری کرد و به بانک رفت تا جریمه‌اش را پرداخت کند اما کارمند بانک متوجه تقلبی بودن اسکناس‌ها شد و پلیس را در جریان قرار داد. این مرد متقلب مدعی شد که پلیس اشتباها او را جریمه کرده بود و او نمی‌خواست هزینه‌ای برای تخلفی که انجام نداده، بپردازد.

افزایش هزینه مردن

رم: به گفته کارشناسان، هزینه مراسم کفن و دفن در ایتالیا به سرعت در حال افزایش است و در صورتی که مزایده اخیر شهرداری هم به نتیجه برسد، این هزینه ها بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

گزارش ها حاکی از آن است که شهرداری قصد دارد یک قبرستان قدیمی را در جریان مزایده‌ای واگذار کند. به گفته مقامات در این قبرستان قبر‌هایی وجود دارد که افراد دفن شده در آنها قابل شناسایی نیستند یا اینکه جسدی در آنها دفن نشده است.

آنها می‌گویند شهرداری امیدوار است از این طریق دو و نیم میلیون یورو درآمد کسب کند. این در حالی است که قبرهای عرضه شده زیبا و مجلل طراحی شده‌اند و قیمت آن با یک آپارتمان شیک برابری می‌کند. علاوه بر این افرادی که در شهر‌های دیگر هستند می‌توانند از طریق اینترنت جزء به جزء این قبرستان را مشاهده کنند. گفتنی است، سنگ‌های به کار رفته در این قبرستان از نوع بسیار زیبا و گران‌قیمت هستند.

رأی جالب قاضی

آنکارا: در حالی که معمولا برای مجازات متهمان از روش‌هایی نظیر حبس و جریمه استفاده می‌شود، رای یک قاضی در مورد مردی که همسرش را کتک زده، سر و صدای زیادی به راه انداخته است.

پس از اینکه همسر این مرد از دست او به دادگاه شکایت کرد، این قاضی که یک زن 28 ساله است حکم داد که شوهر بدرفتار باید به طور علنی از همسرش عذرخواهی کند. به این ترتیب قرار شد که این مرد میانسال یک عذرخواهی کتبی بنویسد و آن را در روزنامه محلی که هزار نسخه تیراژ دارد به چاپ برساند.

پس از اینکه این مرد از همسر و همه ساکنان شهری که در آن زندگی می‌کرد بابت رفتار زشتش عذرخواهی کرد، واکنش های مثبت زیادی نسبت به رای قاضی و اقدام جالب و تاثیرگذار او انجام شد. به گفته این قاضی، پوزش علنی شوهر بدرفتار بسیار بیشتراز زندان یا پرداخت جریمه روی رفتار او تاثیر می‌گذارد. این مرد نیز اعتراف کرده که حکم قاضی تاثیر بسیار جدی بر او داشته است.

جاماندن فندک در هواپیما

توکیو: هرچند در اغلب پرواز‌ها به همراه داشتن فندک قدغن است اما تحقیقات اخیر کارشناسان نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها معمولا عادت دارند در جریان پرواز‌های داخلی فندک‌هایشان را روی صندلی‌های هواپیما جا بگذارند.

این تحقیقات در 511 فروند هواپیما انجام شده و در 57 هواپیما 76 عدد فندک پیدا شده است. به همین دلیل میهمانداران ناچار شده‌اند که در ضمن توضیح ایمنی پرواز برای مسافران از آنها بخواهند که هنگام پیاده شدن از هواپیما فندک‌هایشان را فراموش نکنند.

یکی از مقامات در این زمینه گفت: امکان دارد در پرواز بعدی روی صندلی که فندک جامانده، یک کودک بنشیند و فندک در دست کودک یک سانحه غیر قابل جبران در هواپیمابه‌بار آورد. البته مسافران در پرواز های خارج از ژاپن مجاز به حمل فندک به داخل هواپیما نیستند و شاید همین موضوع باعث بالا رفتن ایمنی سفر باشد.

کد خبر 84057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز