مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

گروه شهری استان‌ها - ناهید محمدپور: شهردار ارومیه برای ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر آماده هرگونه همکاری با مجامع صنفی است و این نهاد شهری از اینکه مجامع امور صنفی هیچگونه همکاری با یکدیگر ندارند متاسف است

این خبری بود که چندی پیش خبرگزاری مهر آن را اعلام کرد

ابراهیم بازیان شهردار ارومیه در همین ارتباط می‌گوید: «شهرداری آماده ارائه خدمات ویژه در صدور پروانه ساخت و واگذاری زمین مورد نیاز برای کسانی است که بخواهند با شهرداری در این خصوص همکاری کنند.

ما در صدد آن هستیم که پست‌ها را تخصصی کنیم و با اجرای چارت تشکیلاتی سازمان، مدیریت‌ها را به معاونت‌ها تبدیل کنیم.

در حال حاضر این چارت تدوین شده و به تصویب شورا نیز رسیده و تنها اجرای آن باقی مانده است که به طبقه‌بندی مشاغل و جذب نیرو و تخصصی شدن شغل‌ها می‌پردازد. بنابراین یقین داریم با جذب نیروی انسانی متخصص و کارآمد و برنامه ریزی دقیق می توان در این عرصه موفق شد.»

صابر رضایی مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل مزاحم نیز در این باره می‌گوید: شیوه کاری ما به 2 شکل است، یکی کنترل و دیگری برنامه‌ریزی. بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، کنترل لازم و بازدید خیابان‌ها مخصوصا مناطقی که تراکم زیاد است باید به شکل روزانه انجام شود که خوشبختانه این کار توسط شهرداری در حال پیگیری است و به متخلفین اخطاریه و فرصت‌های لازم داده می‌شود و در صورت تخطی نیز برخورد لازم صورت می‌گیرد.

اما برای برطرف شدن ریشه‌ای مشکل، با ایجاد فضای مناسب و استقرار امکانات مورد نیاز برای انتقال واحدهای صنفی به آنجا بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد که این مهم نیز در دست اقدام است.

محمد ستارپور معاون خدمات شهری ارومیه نیز گفت: با همکاری سایر سازمان‌های ذیربط در 2 مرحله بسیاری از مشاغل مزاحم به خارج از شهر انتقال داده شدند و یا در حال انتقال هستند.

از جمله این مشاغل فروشندگان میدان میوه و تره‌بار و میدان گندم (غله)، فروشندگان خودرو، مصالح‌فروشان، صنوف کامیون و وانت‌بار و همچنین ماهی‌فروشان هستند که با هماهنگی‌های لازم کار ساخت ساختمان‌هایشان رو به اتمام است. همچنین طرح ساماندهی فلزکاران و در و پنجره‌سازان نیز تکمیل شده است.

وی با اعلام اینکه با برنامه‌ریزی و پیگیریهای دقیق از رشد مجدد این صنوف و مشاغل در شهر باید جلوگیری کرد می گوید: با افرادی که از این طرح‌ها امتناع کنند برخورد قانونی
خواهد شد.

کد خبر 84110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز