پنجشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

ژئولینو - ترجمه مهرزاد فتوحی: کامبوج - اصلاً از آنها نمی‌ترسد! بدون هیچ ترسی عنکبوت­های درشت سیاه را با دستش می‌گیرد و حتی روی پیراهنش می­گذارد.

او، این عنکبوت‌ها را توی روغن سرخ می­کند و در یک دیس بزرگ روی هم جمع می‌کند؛ نه این که برای سرگرمی این کار را بکند، شغلش این است و از این راه پول درمی‌آورد.

«پکتراس» یک نوجوان دوازده ساله است که در« اسکوان»، روستایی درمیان جنگل های  کشور کامبوج زندگی می­کند. او هر روز این عنکبوت‌ها را به مردمی که درایستگاه اتوبوس منتظر آمدن اتوبوس هستند، به‌عنوان تنقلاتی مثل چیپس و پفک  می­فروشد. عنکبوت‌های درشت و بعضی از حشره­ها بخشی از غذای رایج مردم این منطقه جنگلی است.

هرروز صبح با یک میله آهنی دنبال شکار عنکبوت است؛ با نابودی جنگل های کامبوج، تعداد این عنکبوت­ها هم بسیار کم شده است

عنکبوت­ها با نمک و شکر در روغن سرخ به چیپس عنکبوت تبدیل می­شوند

جلوی دوربین عکاس، درحالی که یک سینی عنکبوت به دست گرفته، عنکبوتی را روی پیراهنش می­گذارد: « بفرمایید عنکبوت !»

یکی از مشتری‌ها عنکبوت‌های سرخ شده را وارسی می کند؛ او برشته‌ترین­ها را می­خواهد. قیمت هرعنکبوت حدود بیست تومان است

این دختر یتیم، هرروز صبح خیلی زود به جنگل می­رود و با یک میله آهنی بلند توی سوراخ‌های زمین، دنبال عنکبوت می­گردد و وقتی پیدایشان می‌کند، آنها را ازپاهای بلندشان می‌گیرد و در یک سطل بزرگ می اندازد. او ترسی از آنها ندارد، چون می­داند که سم این عنکبوت­ها برای انسان خطری ندارد. او از عمه اش یادگرفته که چه طور سم عنکبوت ها را قبل از پختن از بدن­شان خارج کند:یک فشار کوچک روی پشت عنکبوت کافی است تا کیسه زهر تخلیه شود. پس از این کار،  عنکبوت ها را خوب می­شوید و با نمک و شکر به مدت بیست دقیقه در روغن سرخ می­کند و آنها را در یک ظرف روی هم می­چیند؛ «چیپس عنکبوت  برای فروش آماده است!»

او با پولی که از این راه به دست می‌آورد، هزینه های تحصیلش را تأمین می­کند.

کد خبر 84054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز