گروه سیاسی: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، امروز حوادث اخیر کوی دانشگاه را بررسی می‌کند

بررسی حوادث اخیر تهران و به‌ویژه کوی دانشگاه از هفته گذشته و با تشکیل هیاتی به دستور علی لاریجانی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات که رئیسش، علی عباسپور تهرانی یکی از اعضای هیات ویژه بررسی اغتشاشات تهران و کوی دانشگاه است، امروز در جلسه‌ای علاوه بر حوادث کوی دانشگاه همچنین وضعیت دانشگاه‌های کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

چنان که صبح دیروز اعلام شد، قرار بود امروز مجلس برای بررسی حوادث و اغتشاشات اخیر تهران با حضورغلامحسین محسنی اژه‌ای، صادق محصولی و اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی وارد جلسه غیرعلنی شود اما بعدازظهر دیروز حمیدرضا حاجی بابایی عضو هیأت رئیسه مجلس از لغو جلسه غیرعلنی و غیررسمی امروز خبر داد وگفت: این برنامه به روز دیگری موکول شده است.

روز چهارشنبه گذشته مجلس به‌منظور بررسی حوادث اخیر خیابان‌های تهران و به‌ویژه کوی دانشگاه تهران وارد جلسه غیرعلنی شد. این جلسه در حالی‌که محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات پارلمانی بررسی اغتشاشات، گزارش خود را قرائت می‌کرد با حاشیه‌هایی همراه شد.

نمایندگان دولت در آن جلسه گزارش ابوترابی فرد را جانبدارانه دانستند و اعتراض کردند. ابوترابی فرد در گزارش خود قید کرده بود که خط میرحسین موسوی و حامیانش از اغتشاشگران جداست.

وزیر کشور در مجلس

وزیر کشور روز سه‌شنبه برای پاسخ به 11 سؤال نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس حاضر می‌شود. این سؤالات پیش از انتخابات در دستور کار مجلس قرار داشته و ارتباطی با مباحث انتخاباتی اخیر ندارد.

بنا به گفته حسین سبحانی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، سؤالات نمایندگان از وزیر کشور در جلسه روز سه‌شنبه بیشتر مربوط به مباحث حوزه انتخابیه یا برخی مباحث کلان کشوری است.

سؤال لاهوتی نماینده لنگرود، 2 سؤال شهریاری نماینده زاهدان، سؤال مشترک
 میرتاج الدینی، بنایی و آشتیانی نمایندگان تبریز و قم،2 سؤال طاهرخانی نماینده تاکستان، سؤال قنبری نماینده ایلام، سؤال شهریاری نماینده بجنورد، سؤال جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ، سؤال علیخانی نماینده قزوین و سؤال خباز نماینده کاشمر از جمله سؤال‌های نمایندگان است که محصولی بایدبه‌آنهاپاسخ دهد. 

از سوی دیگر اسکندری، فتاح و صفارهرندی وزیران جهادکشاورزی، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز علاوه بر محصولی برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان در هفته جاری به مجلس شورای اسلامی خواهند رفت.

شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد نیز روز سه‌شنبه در کمیسیون اقتصادی حضور خواهد یافت.علی اکبر محرابیان و محمد جهرمی وزیران صنایع و معادن و کار نیز در هفته جاری به مجلس می‌روند.

سفرهای استانی در کمیسیون برنامه و بودجه

بنا به تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سفرهای استانی دولت که قبلا از سوی داریوش قنبری نماینده ایلام مطرح شده بود، کمیسیون برنامه و بودجه این هفته به بررسی این تقاضا می‌پردازد.

این تقاضا به‌دلیل عدم‌اجرای برخی مصوبات این سفرها و همچنین هزینه‌های سفرهای استانی دولت در 6 محور ارائه شده بود.

کمیسیون برنامه و بودجه همچنین با دعوت از عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس‌کل دیوان محاسبات به همراه دادستان این دیوان برای حضور در جلسات این هفته کمیسیون برنامه و بودجه‏، خواستار ارائه گزارشی از عملکرد یکساله دیوان محاسبات شده است.

کد خبر 83906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز