امامزاده هفت دختران بنایی قدیمی در خیابان مصطفی خمینی است که در میان هیاهوی بازار تهران به زائران کمی آرامبخش می بخشد. دخترانی از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع) به نام های حبیبه، رقیه، فاطمه،ساره،هاجر و تاجر که به نیت دیدار امام رضا (ع) از بغداد به ایران آمدند اما توسط ماموران هارون به شهادت رسیدند.

هفت دختران

همشهری- روایتی در خصوص این بقعه وجود دارد، گفته می شود هفت دختران امامزاده کوچکی نزدیک تکیه بود که در آن هفت دختر ایرانی از خانواده بزرگان در آن زندگی می کردند در زمان جنگ با ترکمن ها در دوران صفویه این خواهران اجازه حضور در جنگ را خواستار شدند اما به آنها اجازه داده شند بنابراین مخفیانه لباس مردانه پوشیده و صورت ها را بسته به جنگ رفتند. هنگامی که پدرشان به خانه بازگشت آنان را در منزل نیافت به محل جنگ رفت و اجساد دختران خود را پیدا کرد. این محل در تهران قدیم مورد توجه زنان بود هر شب جمعه خانواده ها هفت شمع بر روی مقبره روشن می کردند. بقعه‌ای با طارمی مشبک آهنی سبز رنگ نشان‌دهنده محل است و پس از بالارفتن از چند پله مرمرین ضریح کوچکی مقابل دیدگان قرار می‌گیرد. این مکان متبرکه، فضای دنج راز و نیاز و بست‌نشینی برای برآورده‌شدن حاجات اهالی است.

چه جاذبه‌های گردشگری دارد:‌

  1. بازار تهران: بزرگ‌ترین مرکز خرید تهران است.
  2. خانه شهید مدرس: در چهارراه سرچشمه، گذر میرزا محمود وزیر قرار دارد.
  3. عمارت مسعودیه: باغ و عمارتی ۴۰۰۰ متری که از دو بخش بیرونی و اندرونی تشکیل شده و ۵ عمارت دیوانخانه، عمارت مشیرالدوله، عمارت سردر، سفره‌خانه، عمارت سیدجوادی و حوض‌خانه دارد.

امامزاده هفت دختران

نشانی: خیابان مصطفی خمینی، کوچه درویش نوری

نسب: امام موسی کاظم(ع) ‌

قدمت:‌۴۰۰ سال

منطقه: ۱۲

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه سیروس یا سرچشمه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: بهارستان

پارکینگ: ندارد

امکان عکاسی: ‌دارد

امکانات: محل استراحت زائران

کد خبر 838981
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha