قرار است در ماه رمضان امسال همه دست به دست هم بدهیم و حال و هوای تهران و کل کشور را قرآنی‌تر کنیم. در چنین فضای دلنشینی «طرح ملی قرآنی مسطورا» به حلقه اتصال همه فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان تبدیل شده است.

مسطورا

همشهری آنلاین- بهنام سلطانی: این طرح فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و اقتضائات ماه رمضان که امسال با تعطیلات نوروز مقارن شده به دنبال ایجاد عزم ملی برای انس گرفتن با کلام خداست. در بخش محتوای مکتوب، نام کتاب‌های مختلفی به چشم می‌خورد که رده‌های سنی مختلف را در بر می‌گیرد و مخاطب را با سبک زندگی مبتنی بر آیه‌های قرآن آشنا می‌کنند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محتوای این کتاب‌ها شامل منبرهایی برای بزرگسالان، منبرک‌هایی برای نوجوان‌ها، داستان‌ها و حکایت‌هایی است که بر پایه آیه‌های قرآنی نوشته شده و با مثال‌های متنوع، مخاطبان را با مفاهیم ۵۰ آیه قرآن آشنا می‌کند و همه محصولات مکتوب در سایت zendegibaayeha.com منتشر شده و در دسترس عموم قرار دارد.

درس‌های اختصاصی برای نوجوانان

کتاب «۳۰ طرح درس اختصاصی برای نوجوانان» به قلم علی آب‌انباری نوشته شده که ۳۰ فراز از آیات قرآنی مرتبط با ۵ مفهوم کلیدی ایمان، توحید، نبوت، ولایت و معاد را در سه بخش تبیین می‌کند و به نظر می‌رسد بخش سوم با ذائقه قشر نوجوان همخوانی بیشتری دارد. در این بخش ۵ مفهوم کلیدی در قالب‌های مختلفی مثل مسابقه و شعر و به‌صورت مشارکتی برای نوجوانان نوشته شده است. در همین بخش انتخاب هشتگ از بین ۳۰ فراز آیات قرآنی گنجانده شده که توجه قشر نوجوان به اهمیت مفاهیم ۵‌گانه را جلب می‌کند. نکته دیگر اینکه در این کتاب و از طریق بارکدهای متعدد، محتواهای چند رسانه‌ای زیادی مثل موشن آبجکت و کلیپ تبیینی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

پیک مخصوص برای کودکان

حتماً پیک‌های شادی که همان تکلیف نوجوان‌ها در تعطیلات عید نوروز بود را به یاد دارید. پیک شادی تکلیفی بود که مدارس برای دور نشدن نوجوانان از فضای مدرسه و تشویق آنها به درس خواندن در تعطیلات دوهفته‌ای عید نوروز در نظر می‌گرفتند و تا آخرین سال‌هایی که منتشر می‌شد به این رسالت مهم پایبند بود. کتاب «طرح درس کودک» دقیقاً با بهره‌گیری از چنین روشی نوشته شده و برای تبیین مفاهیم ۵‌گانه از ۱۰درس مناسب کودکان همراه با پیک بهره‌برده است. پیک که در بخش انتهایی کتاب گنجانده شده شامل رنگ‌آمیزی، شرکت در مسابقه، نقاشی‌های کودکانه و... است و با همین روش و به زبان کودکانه، محتوای تبلیغی را به کودکان انتقال می‌دهد. نویسنده با نثری که مخصوص کودکان است می‌کوشد که مفاهیم ۵‌گانه را به آنها انتقال بدهد و در این مسیر از ابزارهای متنوعی مثل نقاشی و حل جدول و رنگ‌آمیزی تصاویر بهره‌برده است.

تدارک ویژه «زندگی با آیه‌ها» برای کودکان و نوجوانان

کد خبر 838350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha