معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت آماده هرگونه همکاری با مجلس دوازدهم است و وزرای دولت همواره در دسترس نمایندگان خواهد بود. متقابلا نیز دولت توقع دارد تا مجلس آینده کمال همکاری را با دولت در طراحی و تصویب لوایح داشته باشد.

حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آمار مشارکت در انتخابات اخیر عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۵۸ ، ۵۲ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند. بنابراین این طور نیست که همه مردم برای حضور در انتخابات انگیزه داشته باشند. پس نسبت به سال ۵۸ که اعتقادات مردم به آرمان های انقلاب در اوج خود بود و با توجه به مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات اخیر، تغییر آنچنانی بوجود نیامده است. اما گاهی در برخی از دوره های انتخابات به دلیل وجود برخی دوقطبی ها آمار مشارکت به بالای ۶۰ درصد نیز رسیده است. اما متوسط مشارکت معمولا ۵۷ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اما درباره انتخابات امسال باید بگویم که شرایط خاصی را تجربه کردیم. چرا که از ابتدای سال جاری شاهد هجمه رسانه ای سنگین دشمنان همراه با سیاه نمایی و ناامید کردن مردم بوده ایم. متاسفانه ای عده ای در داخل کشور نیز به این جریانات دامن زدند. دشمنان تلاش کردند تا مشارکت را به زیر ۲۰ درصد برسانند اما موفق نشدند. برنامه دولت نیز این است که رضایت مردم را بیشتر از قبل حاصل کند و ابهامات را برطرف سازد. سرمایه اجتماعی همواره برای دولت در اولویت بوده است.

حسینی درباره همکاری های آینده مجلس دوازدهم با دولت گفت: دولت آماده هرگونه همکاری با مجلس دوازدهم است و وزرای دولت همواره در دسترس نمایندگان خواهد بود. متقابلا نیز دولت توقع دارد تا مجلس آینده کمال همکاری را با دولت در طراحی و تصویب لوایح داشته باشد.

کد خبر 837641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    46 1
    مشاركت ۴۱ درصدی افتخار نداره! تو همین ۴۱ درصد افراد زیادی بودن که از ترس قطع شدن يارانه و از دست دادن شغل و...رای دادن.در ضمن آرای باطله رو هم فراموش نکنید!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      26 1
      نیاز به تلاش دشمن خارجی نیست ! همین که مسئولین کارشونو درست انجام ندن کفایت میکنه برای اینکه اوضاع به اینجا برسه....
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      1 9
      1 مسئول رو نام ببرین که در طول این 30 سال اخیر دستورات رهبری رو به طور کامل پیاده سازی کرده باشه اصلا کاری هم به وضعیت فعلی و بد و خوب اوضاع ندارم و طرفدار هییییچ سمتی هم نیستم ولی اوایی که طرفدار هستن نام ببرن کسایی که دستورات رو تونستن پیاده سازی کنن و تاثیرش رو مردم بتونن در سفره و معیشت و امید به زندگی خودشون و خانوادشون ببینن!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    33 1
    یعنی چی! شما رای های باطله رو بفرمایید چقدر بوده، بعد افتخار کنید به این 41 درصد مشارکت حقیقی!!
  • engineer IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    13 1
    جدی می فرمایید!
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    22 2
    آخ که این دشمن خیالی و فرضی کلا کار و زندگی ندارد ۲۴ساعت شبانه روز در حال نقشه کشیدن برای ما میباشند، بعد جالب اینجاست آن کشورهایی را که دشمن می‌پنداریم جز پیشرفته ترین کشورهای دنیا چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ علم و صنعت و تکنولوژی میباشند من نمی‌دانم که حاکمانشان پس چگونه وقت می‌کنند که به امورات کشور خودشان برسند؟
  • ناصر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    17 1
    اگه توجه کنید به تعداد نظرات غیرقابل انتشار ، مشخص میشه که درصد مشارکت مردم ناچیز بوده و تازه کلی آراء باطله داشتیم که اینهم را بحساب مشارکت مزدم گذاشتین !!!!!!!!
  • DE ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    15 2
    مشارکت کمتر از ۲۰ درصد بود باطل ه ها هم حساب کنید کمتر هم شد
  • م IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    8 1
    30 درصد که افتخار نیست
  • امین IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    11 1
    چرا آمار باطله را اعلام نمی کنید؟ چرا نمی گویید در هر شهر جمعا چند نفر رای دادند؟