سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از مواضع سیدمحمد خاتمی به‌ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند و عدم مشارکت او در این انتخابات انتقاد کرد.

موسوی

به گزارش همشهری آنلاین، سیدنظام‌الدین موسوی با اشاره به موضع سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان در خصوص عدم شرکت در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری، گفت: بخشی از اصلاح‌طلبان طی چند سال گذشته تلاش کردند از هر راهی برای ضربه زدن به دموکراسی و آنچه ما در کشورمان به‌عنوان مردم‌سالاری دینی می‌شناسیم، استفاده کنند که به نظر می‌رسد آقای خاتمی هم تسلیم این جریان افراطی شده است.

وی افزود: این جریان افراطی و بی منطق در انتخابات سال ۸۸ ثمره یک اتفاق بزرگ و شگفت‌انگیز یعنی مشارکت ۸۵ درصدی مردم و واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری را چون مطلوب آنها نبود، مورد هجمه قرار دادند و نقطه قوت نظام را تبدیل به نقطه ضعف کردند و بعد از آن در انتخابات‌ بعدی از دولتی حمایت کردند که هشت سال کشور را به ورطه سکون و عدم حرکت و پیشرفت در مسائل مختلف کشاند و البته در انتها طلبکار هم شدند. در هر دو این ماجراها نقش اصلاح‌طلبان و به‌ویژه آقای خاتمی مشهود است، اما ایشان با بی‌تفاوتی مسئولیت هیچ یک را نپذیرفتند.

دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) با بیان اینکه «جای سوال است سیدمحمد خاتمی چرا اینقدر دیر به فکر معترضان و وضعیت معیشتی افتاده است»، عنوان کرد: آقای خاتمی به سیاست‌های یک بام و دوهوا به ویژه در دودهه اخیر معروف است و به این وسیله می‌خواهد رای ندادن خودش را توجیه کند. چرا ایشان در سال ۹۶، ۹۷ و ۹۸ که قیمت دلار از ۳ هزار تومان تا سقف ۳۰ هزار تومان رسید به فکر مردم و معیشت آنها نبود و جامعه معترض را به عدم شرکت در انتخابات و به قول خودش رای ندادن تشویق نکرد؟! دولتی که خاتمی و همفکرانش از آن حمایت کردند همان دولتی بود که با وعده برجام، قیمت دلار را ۱۰ برابر کرد اما در آن زمان آقای خاتمی اشاره‌ای به این مساله نداشت.

موسوی افزود: عملکرد دولتی که با حمایت خاتمی اداره کشور را بر عهده گرفت از جمله سال ۹۸ بعد از فاجعه بنزینی و عدم مدیریت آن باعث شد تا مشارکت مردم به حدود ۴۳ درصد برسد؛ چرا آقای خاتمی هم‌نوا با معترضان نشد؟ آیا عملکرد دولت و مجلس «تَکرار» مورد حمایت ایشان در کاهش مشارکت موثر نبود؟ اگر بود چرا مسئولیت کاهش مشارکت در انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ را که ناشی از عملکرد آنها بود، گردن نگرفت و پاسخگو نبود و با فرافکنی و آدرس غلط سایرین را متهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه خاتمی همواره تلاش می‌کرد در یک مسیری حرکت کند که در جلسات خصوصی خودش را در چارچوب نظام نگهدارد، ولیکن در بیانیه‌ها و مواضع خودش را منتقد سرسخت حاکمیت نشان دهد، گفت: آقای خاتمی برخلاف مواضعش در جلسات خصوصی، مانند سال ۸۸ که گفته بود، در انتخابات تقلبی صورت نگرفته، ولی بیرون از آن محافل و جلسات ژست اپوزیسیون می‌گیرد، کمااینکه در انتخابات سال ۹۰ و پس از فتنه ۸۸ به فیروزکوه رفت و در انتخابات شرکت کرد، این نشان دهنده این است که آقای خاتمی علاقه‌ دارد تا در مرز داخل نظام تعریف شود ولیکن بازنمایی بیرون طور دیگری باشد. اما بالاخره مخاطب یکی دوبار این موارد را باور می‌کند و تکرار آن باعث می‌شود احساس کند، آقای خاتمی با مخاطب صادق نیست و دوگانه عمل می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه اظهار کرد: امروز سیدمحمد خاتمی در یک شرایطی قرار دارد که تکلیفش با خودش و مخاطبش مشخص نیست و این باعث می‌شود بعد از سال ۹۶ او دیگر یک کنش‌گر اصلی و در نقش رهبر اصلاحات نباشد. این حرکت دوگانه را در این انتخابات هم دیدیم که ایشان زنبیلش را درون حاکمیت گذاشت که اگر چهره‌ها و لیست‌های نزدیک به آنها رای آوردند، در آخرین لحظات بیاید و در انتخابات شرکت کند و نتایج را مصادره و اگر فضا مساعد نبود با رای ندادن، مدعی اعتراض شود. او حتی جسارت این را نداشت که از ابتدا به‌طور رسمی اعلام کند من عدم مشارکت را برگزیدم و با تعابیری مثل اینکه این رای ندادن من هم یک رای دادن اعتراضی بود این مساله را صرفاً توجیه می‌کند.

موسوی تصریح کرد: خاتمی نگران اتمام عمر سیاسی خود میان حامیانش است؛ خاتمی می‌ترسد مردم را دعوت کند و کسی نیاید و می‌ترسد بگوید رای دادم و مواخذه شود که چرا ۱۵ سال است بعد از ۸۸ ما را سرکار گذاشتی و حتی توان کنترل و اداره تشکیلات اصلاحات را نداری. آنها از خاتمی بریده‌اند و خاتمی از آنها!

وی با بیان اینکه «این ادعای خاتمی و اصلاح‌طلبان که ما با عدم حضور خودمان در انتخابات اعتراض کردیم، در واقع یک بازی سیاسی است»، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان و حامیان این‌گونه تفکرات در این انتخابات و دیگر انتخابات گذشته وضعیت‌شان مشخص بوده است؛ به‌طور مثال در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان از آقای همتی در خفا و گاهی علنی حمایت کردند و این حمایت تنها دستاوردش برای آنها این بود که آقای همتی از آرای باطله هم کمتر رای آورد و از سمت دیگر لیست دارای وجه اصلاح‌طلبی در این دوره هم کمترین تعداد نماینده‌ها را راهی مجلس کرد و تقریباً یک شکست تمام عیار برای آنها در سال ۱۴۰۲ است.

دبیر ائتلاف امنا افزود: چهره‌های نزدیک به تفکر آقای خاتمی در تهران در سطح ۲۰ هزار یا ۱۰ هزار رای آوردند، چهره‌هایی که تفکرات آنها برای همه ثابت شده است‌؛ این موضوع نشان می‌دهد که با توجه به همه هجمه‌های دشمنان و کمپین‌های بزرگ و فشارهای روانی که به مردم وارد کردند تنها چند درصد از آنها توانستند در صحنه مشارکت تاثیر داشته باشند که آن هم عوامل دیگری مثل مسائل اقتصادی و معیشتی بوده است، اما وزن عدم مشارکت و به قول خودشان اعتراض آقای خاتمی شاید به یک درصد هم در جامعه نرسید و اینهم افتضاح بزرگی است که حضور و عدم حضور خاتمی با مشارکت میانگین ۴۲٪ همراه شده و نشان می‌دهد، او وزنی برای دعوت یا تحریم انتخابات ندارد و عوامل دیگری موثرند که عموما سیاسی هم نیست و بیشتر ناشی از عملکرد اقتصادی ضعیف یک دهه اخیر و عقب‌افتادگی‌های دولت روحانی است.

موسوی تاکید کرد: مردم فراموش نمی‌کنند دولت روحانی دو سال با محدودیت شدید به بهانه کرونا کشور را تعطیل کرد و روزی ۸۰۰ کشته می‌دادیم و بهانه می‌گرفتند که دلیلش تحریم و FAFT است اما دولت بعدی ۶ ماه نشده، با واکسیناسیون گسترده نشان داد، اراده و برنامه‌ای برای مهار بحران کرونا در دولت تدبیر نبود و با بی‌تدبیری، خانواده‌های بسیاری داغدار شدند و بذر ناامیدی پاشیده شد.

وی با اشاره به شکست کمپین تحریم انتخابات ضدانقلاب و کنش ضعیف و منفعلانه خاتمی در دقایق اضافه پس از انتخابات، گفت: اول اینکه از سلطنت‌طلب تا تجزیه‌طلب، از منافق تا گروهک‌های تروریستی و رسانه‌های معاند و بیگانه، در حدود ۱٪ توانستند روی مشارکت اثر بگذارند و اختلاف آرای سال ۹۸ و ۱۴۰۲، حدود یک درصد است. از طرفی این کنش خاتمی و بی‌تفاوتی مردم نشان می‌دهد که جامعه از امثال خاتمی‌ها عبور کرده است، بلکه حتی اپوزیسون و معترضان هم زمان زیادی است از اینها عبور کردند و برای آنها اهمیتی ندارد.

این فعال سیاسی افزود: روحانی رئیس جمهور سابق در همین انتخابات گفت به معترضان وضع موجود رای بدهید و اشاره نکرد، مهمترین مسبب وضع موجود او و دولتش بودند و گزینه‌های اصلی‌اش به سختی شکست خوردند و خاتمی هم خواست راه دیگری برود و با رای ندادن، حرکت جدیدی آغاز کند، اما با رصد مواضع داخلی و خارجی مشخص شد، حتی این تحرک انتحاری او و اعلام عدم مشارکت در انتخابات، هیچ حسی در مخاطبانش برانگیخته نشده است و با بی‌اعتنایی از اظهارتش عبور کردند.

موسوی در پایان گفت: اصلاحات امروز آقای خاتمی باور پذیر نیست و او فرصت‌هایش را از دست داده است‌؛ امروز نه می‌تواند همراهان گذشته‌اش را منسجم کند، نه ناظران را با راهکارهایش به فکر فرو ببرد. نسخه‌های ریاکارانه و شیوه‌های نه این و نه آن، هم این و هم آن دیگر جواب نمی‌دهد و مردم به دنبال تحول و عمل هستند و اینکه با صداقت مشکلات اصلی آنها پیگیری و حل شود و از بازی‌های سیاسی و وعده‌های بعید خسته شده‌اند. آنچه در ۸ سال گذشته مردم را دل‌سرد کرد، همین وعده‌های بزک کرده و عملکردهای زیر صفر بود.

کد خبر 837628
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 59
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    55 5
    چو دانی پرسی سوالات خطاست! خودتون بهتر میدونید حضرت والا!! بنویسم هم مطمئنا منتشر نمیشه.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      71 14
      دلارسی هزارتومان که سیدنظام الدین گفته زمان رئیس جمهوردیگراتفاق افتاده نه زمان ریاست او اووقتی که پست ومقام ریاست جمهوری داشت بازمی توانست کاری کنه نه این که سال هاازمسئولیتش گذشته چی کارمی تونه بکنه ... مگرزمان دلارسی تومن ایشون توپست ومسئولیت بزرگی بودن تاکاری بکنن؟این رای نددان ایشون هم اتفاقاکارواقعاعاقلانه بوده چون منتخبان اگربدانندافرادزیادی درهرجایگاه وشخصیت وشغل رای ندادندمتوجه می شوندچقدرکارشون نامطلوبه که افرادزیادی حاضربه رای دادن نبودن تاشایدیه کمی امکان داسته باشن به خودشون بیان
    • زینت IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      73 9
      خوب جناب اقای سخنگوی مجلس شورای اسلامی خودشخصاشماتااکنون چه مقدارمنفعت داشته ایدودستاوردشخصاشمابرای کشورچی هستش؟هرکسی یه منفعت یاضرری داره خوب منفعت شماشخصاازقبل چی هستش عیبی نداره ضررهارونگو،حداقل منفعت هاروبگوبدونیم؟
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      20 85
      کلا خاتمی و اصلاح طلب ها بیشتر فکر منافع آمریکان تا ایران ولشان کنید دلشان خوشه
  • عدالت IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    49 19
    ماها هم که رأی دادیم به شما رأی ندادیم به نظام رأی دادیم که اگه وضع به همین منوال پیش برود دیگه هیچ کس را پای صندوقهای رأی نخواهی دید،
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      14 48
      عمرا اگر تو رای داده باشی
  • م IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    75 9
    تو دلار ۶۰ تومانی را جواب بده با حرف که نمیشود مملکت را اداره کرد راهکار بدید نه دعوای سیاسی
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    49 10
    شماها همگی تنها نگران خودید از محمد خاتمی تا احمد خاتمی
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    50 6
    مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان ندارد و تاکنون نداشته است و 100 درصد فقط روحانی، رئیسی، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی بودن و هستند.
    • ناشناس 9 IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      8 1
      ریس جمهور اسبقتان خاتمی از روحانی برای ریس شدن حمایت نکرد ؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    11 48
    چرا آقای حسن روحانی وقتی قیمت دلار از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید به فکر مردم نبود؟
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      35 4
      قضایای بسیارپیچیده اقتصادی شروعش به سال ۹۰برمی گرده به دوسال اخردولت دهم ازهمون جاوبهانه یارانه فرصت بی نظیری وبسیارعالی به دلالان واحتکارکنندگان دادازهمون موقع کلازیربنای اقتصادترک هابرداشت سال ۹۰زمان دوری هم نبوداگه یادت بیاری اتفاقات ریزودرشتی ازاون موقع پدیدارشد
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      1 33
      روحانی را که کلا ولش کن اون اگر الان سر کار بود دلار را رسانده بود به ۱۵۰ تومن یعنی خدا پدر اونی را بیامرزه که گفت ریاست جمهوری هشت سال بیشتر پشت سر هم نباشه
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      11 1
      بنده خدا خاتمی سال ۸۴ ریاستش تموم شده ، ۱۸ سال پیش ، حالا هی بیایید به جای حل مشکلات که البته عرضه شود ندارید مرتب اسم خاتمی رو بیارید ، اصلا تمام مشکلات رو بندازید به گردن امپراتوری مادها بندازید گردن شاه اسماعیل خوبه😂😂 کلا همه چیز مقصر قبلی ها هستند 😜😜
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    34 4
    ۱۴:۲۲۱۸ اسفند ۱۴۰۲/ رئیسی: سیاست دولت تقویت بخش خصوصی است و باز هم 100 درصد است. و این در حالی است دولت تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات بخش خصوصی نکرده است چرا؟
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    25 0
    مهلت رییس کمیسیون اصل نود مجلس به مخابرات ایران پرداخت رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات در ارديبهشت ماه ۱۴۰۲ تمام شده است ولی متأسفانه مخابرات هنوز هم به طور کامل عمل و اجرا نکرده است چرا؟ امروز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ هست هنوز هم هیچ چیزی واریز خواروبار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده است چرا؟ مخابرات منطقه تهران همچنان خبری از واریزی نیست. بازنشسته مخابرات منطقه تهران
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    51 4
    بسم الله الرحمن الرحیم اون نبود تو باش ،الان حلش کن.اگه نمیتونی لطفاً بر طبل تفرقه نکوب
  • Borzoo NO ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    58 6
    طرفدار خاتمی نیستم اما در دوره خاتمی نبود که دلار به 30 هزار تومان رسید.... از دوسال پیش قیمت دلار جهــــشی شد.
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
      2 20
      نه منظورش اینه که دولت روحانی هم واسه اصلاح طلب ها بود خاتمی و رفسنجانی هم مثل کوه پشتش بودند چرا آقای خاتمی اون موقع نگران نبودند چرا هیچ چی نمی گفتن _ روحانی دلار را ۳۰۰۰ تومن تحویل گرفت ۲۷۰۰۰ تومن تحویل داد
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    53 2
    دلاراگر درهشت سال سی تومان شد ولی در ظرف دو سال بالای شصت رسید
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    54 4
    اصلا خاتمی خاین , خاتمی جانی ؛ خاتمی منافق و.... ببرین دادگاه محاکمه اش کنید اما مشکل را به بیراهه نبرید , مردم را گمراه نکنید ؛ معیشت مردم از فنا هم گذشته است . درامد مردم را در همون دوران خاتمی نه احمدی نژاد نه همه دولت ها به دلار بسنجید ببینید از کجا به کجا رسیده ایم . من 84 ازدواج کردم سکه 90 هزار تومان حقوق من مهندس ساده 13.5 سکه بود الان بعد از این همه سال سابقه کار ؛ پیشرفت ؛ مدیریت ارشد و .... حقوقم به 2 سکه نمی رسد .حالا من خوشبختش هستم . خداییش از کجا به کجا رسیدیم ؛ رساندید ؟!؟!!
  • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    39 2
    با مجلسی که داره تشکیل میشه رای داده ها هم پشیمانند .ببین چه بزن بکوبی تومجلس بشه . که اصلا" فرصت نکنن . به فانونگذاری و نظارت برسن .
  • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    39 1
    بیشترین دلیل شرکت نکردن درانتخابات گرانی وتورم شدید بیکاری ومشکل مسکن واجاره نشینی والودگی هوا بود چون مشکلات کشور راباید به صورت ریشه ای حل شود
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    50 3
    بالعکس این سوال را هم میشه پرسید شما عالیجنابان چرا موقعی که دلار از ۳هزارتومن به ۳۰ هزار تومن رسید اینقدر جیغ و داد کردید اما حالا که ظرف مدت کوتاهی از ۳۰هزار تومن به بالای ۶۰هزار تومن رسیده ساکت نشسته اید؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    38 3
    مردم سکه از قیمت ۳۷ میلیون تومان عبور کرد نتیجه رأی
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    45 3
    دولت سیزدهم ثابت کرد و نشان داد که متأسفانه هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و کشور نکرده است چرا؟
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    41 3
    نتیجه رأی مردم سکه از قیمت ۳۷ میلیون تومان عبور کرد
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    10 0
    دموکراسی بخوره تو سرتون با این وضعیتی که برای مردم بیچاره ولی باعزتمون درست کردی، رو که نیست سنگ...
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    19 1
    از اصولگرایان تا اصلاح گراها همه هم دولت دستشان بوده وهم دستشان باز بوده...بنظرم باید سیستم به نخست وزیری تغییر پیدا کنه و رهبری نظارت کنه....دیگه اون موقع کسی نمیتونه رو حرف رهبری حرف بزنه وبساط آقایان اختلاسگر هم جمع میشه....باید طرح آن به مجلس واین وضعیت مزخرف راحت بشیم....برای آبادی وطن همه پشت رهبری
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    40 2
    دریافتی نمایندگان مجلس از 70 الی 130 میلیون تومانی است
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    15 0
    مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه سال 1400 تاکنون در سراسر کشور به خاطر که از اشتباهات بزرگ دولت رئیسی بوده است و متأسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات نکرده است چرا؟
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    15 0
    وام 200 میلیونی مستاجران و باز هم 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که وام 15 میلیونی به برخی مستاجران از سال 1399 تاکنون ندادند چرا؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    16 1
    جالبه که‌همه‌کسانی که‌ امروز پست دارند در دولت نهم و دهم یا پست دلشتند یا حامی بودند و نتیجه عملکردشون رو یادشون نیست قیمت‌دلار ابتدای دولت نهم و انتهای دولت دهم قیمت مسکن ابتدای دولت نهم و انتهای دولت دهم قیمت بنزین ابتدای دولت نهم‌ و انتهای دولت دهم .... الزایمر سیاسی دارن بعضیا
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    16 0
    عملکرد مجلس دهم رو هم‌بررسی کنید از سال ۹۸ تا ۴۰۲ چه کارهایی کردند
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    19 1
    اگر بنا بر مقایسه س دو سال اول رئیسی‌با دوسال اول‌روحانی و احمدی نژاد‌و خاتمی باید مقایسه بشه ببینم‌بازم‌حرفی برای گفتن‌داری یا نه ببینیم این روسای جمهور چی تحویل گرفتن و‌بعد از دوسال چیکار‌کردند مطمئنی رئیسی ‌قبول میشه توی این مقایسه؟
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    20 1
    اینها هیچوقت به فکر مردم نیستن، الان هم فقط میخواد از آب گل آلود ماهی بگیره که به حول و قوه الهی نمیتونه
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    4 0
    این چه قانون و عدالت درکشور اسلامی است که در این مدت 25 ماه است که متأسفانه مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بررسی رسیدگی نشده است چرا؟ هیچ کسی هم در مخابرات ایران، تهران، دولت، مجلس وغیره پاسخگو و جوابگو نیسا و از سال 1400 تاکنون هم نبوده است چرا؟ حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
  • محمود IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    2 0
    آخه شما برید ببینید تو 8 سال قبل گوشت از چند هزار به چند هزار رسید گوشت گوسفند از 14 هزار به 120 هزار رسید در 8 سال سال 9 برابر شد ولی شما یه نگاه به خودتون بندازید از 120 هزار در سال 1400 به 600 هزار در سال 1402 رسوندید با این فرمون تا 6 سال بعد چی میشیم همیشه میگن هزار رحمت به گذشتگان. دوره احمدی به خاتمی رحمت فرستادیم دوره روحانی به احمدی و دوره شما هم داریم به روحانی رحمت میفرستیم. شما کارتون را از همون پسر مرده شور که داستانش معروفه یاد گرفتید
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    مدیران سازمان بورس با همدستی مدیران شرکت مخابرات ایران از سال 1398 تاکنون سود سهام اخابر کارکنان رسمی و بازنشستگان شرکت مخابرات را پایمال و ضایع می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند و متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ و دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و... هم فقط سکوت کرده اند چرا؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    سوال اینجاست که پس چرا سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت می کنند ولی اما متأسفانه سود سهام اخابر را خیلی کم پرداخت می کنند چرا؟ سازمان بورس چند سال است و در سایه سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس سود سهام اخابر سهامداران حقیقی را پایمال و ضایع می کند.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    و این در حالی است که سود سهام اخابر سال ۱۳۸۶ به ازای هر سهم ۱۳۰ ریال توزیع شد. سود سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱۱ ریال توزیع شد شرم آور و تاسف باراست.
  • بازنشسته مخابرات IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    دیدگاه شما در انتظار بررسی است. در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۵ سود سهام اخابر بنده مبلغ ۳۱۸۲۴۰۰۰ ریال بوده است. در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ سود سهام اخابر بنده مبلغ ۱۹۱۲۵۰۰۰ ریال بوده است. در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ سود سهام اخابر بنده مبلغ ۶۰۴۳۵۰۰ ریال بوده است. اعتراض هم کردم کسی هم تاکنون جوابگو نیست امسال هم متأسفانه تاکنون برای بنده سود سهام اخابر را واریز نکردن
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    3 0
    بورس 32 هزار واحد رشد کرد و این در حالی است که متأسفانه بورس از سال 1398 تاکنون سود سهام اخابر بنده را پایمال و ضایع می کند چرا؟ بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 2
    برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس این است که حدود ٥٥٠ هزار تومان سود به ازای هر یک از دارندگان سهام عدالت و تا قبل از پایان سال ١٤٠٠ پرداخت شود. سود سهام عدالت برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیونی هستند نزدیک به یک میلیون تومان است اما برای مشمولان دارای سهام ٥٣٠ هزار تومان حدود ٥٥٠ هزار تومان سود پرداخت می‌شود. سوال اینجاست که پس چرا سود اخابر سال ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱۱ ریال توزیع شد. یعنی اگر ۱۰۰ هزار سهم داشته باشید میشه ۱۱۰ هزار تومن. اعتراض جمعی از سهامداران مخابرات در سراسر کشور
  • علی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    5 1
    بنده خدا خاتمی سال ۸۴ ریاستش تموم شده ، ۱۸ سال پیش ، حالا هی بیایید به جای حل مشکلات که البته عرضه شود ندارید مرتب اسم خاتمی رو بیارید ، اصلا تمام مشکلات رو بندازید به گردن امپراتوری مادها بندازید گردن شاه اسماعیل خوبه😂😂 کلا همه چیز مقصر قبلی ها هستند 😜😜
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 2
    افزایش قیمت دلار و... فقط در زمان روحانی و رئیسی شروع و آغاز شده است
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 1
    عملکرد و رفتار حسن روحانی در این مدت 8 سال فقط مانند یک دیکتاتور بوده است.
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    1 0
    شماری از بازنشستگان مخابرات ایران در اعتراض به بی‌توجهی مدیران مخابرات به اجرای آیین‌نامه ۸۹ تجمع کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از بازنشستگان مخابرات ایران، امروز، دوشنبه ۱۴ اسفندماه، به روال هفته‌های گذشته در تهران، آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه و دیگر استانها تجمع کردند. این بازنشستگان در اعتراض به بی‌توجهی مدیران مخابرات به اجرای آیین‌نامه ۸۹، به روز نشدن کمک هزینه‌های رفاهی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، مشکلات بیمه تکمیلی و عدم پرداخت مطالبات سالهای گذشته به نرخ روز تجمع کردند.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 0
    ایشان اگر نظر ات مردم رازی این پست مشاهده کنند شرافتن نبایددرانظارظاهرشوند. مگراینکه......
  • احمد IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    14 0
    کی بود؟کی بود؟دستم بود تقصیر آستینم بود.همین شکلی تا قیامت ادامه بدید.موفقید.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    15 0
    حالا که دلار شده 60 تومن مردم ناامید ازدواج جوانان صفر فرزند آوری صفر دنیا در مقابل ایران شما چرا حرفی نمی زنید زمان خاتمی که مردم هنوز امید به زندگی داشتند الان به لطف نظام مردم دارند خونوادگی خودکشی می کنند از فقر کاری به جز این که گردن روحانی و خاتمی بیندازید بلد نیستید اگر بد بودند چر گذاشتید هشت سال بمانند؟
  • وحید IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    14 0
    دروغگو
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    13 0
    دشمن دانا به از نادان دوست. اطلاعات درست بنویس
  • شاهین کرد کرد کرد IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    13 2
    درود خدا وسلام تمام صالحان روز گار بر سید سیدهای عالم سید محمدخاتمی بزرگ اولاد پیغمبر.لعنت ونفرین خدا بر هزار رنگها وبیسوادها ونمایندگان بیسواد ورانتی مجلس که یواش یواش و آهسته سند بی آبرئی آنها رو میشود از ماشین گرفتن تا موضع گیری برای 200میلیارد
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 5
    شیر مادر حلالت اقای موسوی به خدا اشرافی گری رو اقای خاتمی به این مملکت تزریق کرد و عقب ماندگی نظامی با خیانتش برا ایران به ارمغان اورد
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    1 1
    مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به احمدی نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان ندارد و تاکنون نداشته است و 100 درصد فقط روحانی، رئیسی، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی بودن و هستند.
  • حسن IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    تون خرید مردم بیشتر بود ان زمان سیاسی نیستم
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    2 0
    جناب موسوی!من طرفدار یا دشمن کسی نیستم همه ایرانی ها چه مقامات چه مردم را دوست دارم واهل دلار هم نیستم اما از تو میپرسم زمان خاتمی دلار چند بود الان چند است؟ انصاف کل دین وایمان است.