همشهری آنلاین: یوزوف هاولاس کاردار موقت جمهوری چک در تهران به عنوان نماینده رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش ایسنا مدیرکل شمال و شرق اروپا مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به مداخلات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در امور داخلی ایران با اظهار نظر غیرمسئولانه در مورد حوادث پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به وی اعلام و خطاب به نماینده اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اظهار نظرهای مداخله جویانه و توهین‌آمیز مقامات برخی از کشورهای غربی و از جمله بیانیه‌های اخیر شورای وزیران خارجه و نیز ریاست دوره‌ای اتحادیه و برخی مسوولین کشورهای اروپایی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری در ایران را غیر قابل قبول دانسته و محکوم می‌نماید.

وی افزود: نه اتحادیه و نه هیچ کشور دیگری در موقعیتی نیستند که اجازه اظهارنظرهای گستاخانه و مداخله‌جویانه علیه ایران بخصوص انتخابات باشکوه و مردمی ما را داشته باشند.

مدیرکل وزارت خارجه در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، آن را نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی توصیف و حوادث پس از انتخابات را نیز نشانه آزادی‌های مردمی در اعلام مواضع و نظرات خود نسبت به مهم‌ترین تحول سیاسی کشور دانست.

وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی مسجد امام علی (ع) زاهدان و عدم عکس‌العمل اتحادیه اروپا نسبت به این حادثه تروریستی از این رفتار دو گانه اتحادیه انتقاد و ابراز تاسف نمودند.

کاردار چک نیز با اذعان به حضور گسترده و بی‌نظیر مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری قول داد، اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رفتار اتحادیه اروپا را به نمایندگان و مقامات این اتحادیه اعلام نماید.

کد خبر 83678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز