همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی به زائران انفرادی ایرانی عازم عتبات عالیات را یک اقدام تروریستی و مغایر با ارزش‌های الهی و انسانی دانست

و آن را شدیدا محکوم کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن قشقاوی افزود: متاسفانه آثار ناشی از اشغالگری هنوز فرصت را برای تاخت و تاز گروهک‌های تروریستی برای ارتکاب اقدامات جنایتکارانه باقی گذاشته است؛ هر چند ما امیدواریم دولت عراق اگر جایگاه خویش را در مسئولیت‌های مربوط به طور کامل بدست آورد این فرصت برای تروریست‌ها از بین می‌رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تکرار این گونه رویکردها خاطرنشان کرد: ما متاسفانه نظاره گر اینگونه رخدادهای تاسف بار برای زائران ایرانی عتبات عالیات به طور مکرر بوده‌ایم و امیدواریم مسئولان ذیربط عراقی در قبال حفاظت از جان زائران ایرانی که روادید دولت عراق را اخذ کرده به طور مسئولانه تر عمل کرده و تلاش جدی تری برای صیانت از آنان به اجرا گذارند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین به علاقه مندان و زائران اعزامی به عتبات عالیات عراق توصیه اکید کرد که از عزیمت انفرادی و خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت به عراق اجتناب کنند.

کد خبر 86015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز